اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سیرجان:

مسلمانان باید به اتحاد واقعی دست یابند

امام جمعه سیرجان گفت: اگر‌ اتحاد واقعی مورد تاکید رهبری میان مسلمان وجود داشت، اکنون سرمایه مسلمانان به جیب دشمنان اسلام نمی‌رفت.

مسلمانان باید به اتحاد واقعی دست یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این هفته سیرجان اظهار داشت: شیطنت‌هایی که با حمایت عربستان و قطر مسلمانان را به دو گروه مسلمان و غیرمسلمان تقسیم کرده‌ و گروهی را واجب‌القتل می‌دانند، توطئه‌هایی است که موجب پیدایش  گروه‌های تکفیری و سایر گروه‌ها علیه مسلمانان شده است.

وی بیان داشت: این برنامه‌ها مقابله با حرکت ملت‌ها علیه بیداری و غفلت جهان از جنایات رژیم صهیونیستی است که هم مردم غزه را محاصره کرده است.

حسینی افزود‌: حاکمان ظلم و جور بدانند که همه جا مردم پیروز هستند و بیداری اسلامی ادامه دارد و خود را در آتش استکبار جهانی که همه همت آنها نابودی مسلمانان است، نیندازند، باغ منافع و سرمایه مسلمانان در منطقه مسلمانان را نکشند که به زودی پشیمان می‌شوند.

وی گفت‌: بصیرت و اتحادی که رهبری معظم انقلاب در کنفرانس وحدت اسلامی فرمودند، مربوط به همه مسلمانان است و اگر این اتحاد بود هم اکنون سرمایه مسلمانان به جیب دشمنان اسلام نمی‌رفت تا آنها را به جان هم بیندازند و خود نفع ببرند.

خطیب جمعه سیرجان بیان داشت: حاکمان ظلم و زور امروز با پول مسلمانان نیرو در منطق مختلف پرورش می‌دهند و در انفجارها و جنگ‌ها ‌مسلمانان را ترور می‌کنند.

وی با انتقاد از اقدام دبیر کل سازمان ملل از پس گرفتن دعوتش برای حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 افزود: چه بیهوده و مسخره سردمداران صلح بازیچه می‌شوند و فریب شیطنت آمریکا را می‌خورند در حالی که می‌دانند حضور ایران یعنی حق مسلم مردم سوریه در سرنوشت خود است.

حسینی تصریح کرد: وزیر امور خارجه سوریه نیز بر این مسئله تاکید کرد، اگر چه شیطنت کردند که وی نتواند حرف خود را بزند، اما این نماینده مردم سوریه حرف خود را زد و ما هم چیزی غیر از اینکه همه دنیا می‌گویند نمی‌خواستیم در کنفرانس ارائه دهیم.

امام جمعه سیرجان روند آغاز اجرای قطعنامه هسته‌ای ایران را از سوی مسئولان نظام اسلامی خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: اکنون نوبت کشورهای عضو است که بتوانند صادقانه به تعهدات خود عمل کنند.

وی افزود: اگر چه ما کارشکنی آمریکا را پیش‌بینی می‌کنیم، اما ایران اسلامی به دنیا ثابت کرده که به تعهدات خود پایبند و صادق است و اگر دشمنان بخواهند شیطنت کنند ما روی پای خود ایستاده و به جوانان و متخصصان خود در همه زمینه‌ها متکی هستیم و مقتدر می‌مانیم.

حسینی دهه فجر را یادآور پیشرفت‌های نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب و با شعار استقلال‌، آزادی و جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این ملت با همین شعارها و با خودکفایی کامل در همه زمینه‌ها قله‌های پیشرفت را طی می‌کند و امروز این نظام محتاج هیچ قدرتی نیست و با همه جهان بر اساس اقتدار تعامل دارد.

انتهای پیام/80015/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول