اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

استاد راهنمای سی‌وپنجمین دوره شکوفه‌ها در گفت‌وگو با فارس:

رقابت شکوفه‌ها مهم‌ترین مسابقات قرآن کشور است

استاد راهنمای سی‌وپنجمین دوره رقابت شکوفه‌های قرآنی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها مهم‌ترین مسابقات قرآن کشور است، بر ضرورت رویکرد آموزشی و تفریحی آن تأکید کرد و گفت: باید کاری کرد نوجوانان افسوس تمام شدن مسابقات را بخورند.

رقابت شکوفه‌ها مهم‌ترین مسابقات قرآن کشور است

«امین پویا» قاری بین‌المللی و استاد راهنمای سی‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن شکوفه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، مسابقات شکوفه‌ها را مهم‌ترین مسابقات قرآنی کشور دانست و گفت: این مسابقات بین افرادی برگزار می‌شود که آینده‌سازان جامعه هستند، از این رو، تربیت صحیح آنها در ارتقای فرهنگ انس با قرآن تأثیر به سزایی دارد.

برگزاری مستقل مسابقات شکوفه‌ها کاری مبارک است

وی برگزاری مستقل مسابقات قرآن شکوفه‌ها را امری مبارک دانست و گفت: تا چند سال پیش مسابقات شکوفه‌ها قبل از مسابقات بزرگسالان برگزار می‌شد و شاید همین امر سبب کم‌اهمیت جلوه دادن این مسابقات بود، زیرا همه ذهن‌ها معطوف رقابت‌های بزرگسالان بود و استقبال چندانی از رقابت شکوفه‌های قرآنی نمی‌شد.

ضرورت نگاه آموزشی به مسابقات شکوفه‌ها

پویا نگاه آموزشی به این مسابقات را از ضروریات دانست و گفت: افرادی که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند کسانی هستند که مستعد یادگیری‌اند، از این رو باید نگاه ویژه این مسابقات، نگاه آموزشی باشد که نوجوانان و نونهالان در کنار مسابقه آموزش هم ببینند.

باید رده‌بندی شکوفه به‌گونه‌ای باشد که سرخورده نشوند

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به ضرورت تغییر در روند برگزاری مسابقات اظهار داشت: باید رده‌بندی مسابقات شکوفه‌ها به گونه‌ای باشد که بچه‌ها سرخورده نشوند، همچنین باید داوران ضعف‌های شرکت‌کنندگان را به آنان گوشزد و راهکار این ضعف‌ها را هم ارائه دهند تا بچه‌ها بتوانند به خوبی آمادگی خود را افزایش دهند.

نباید بچه‌ها به یکباره از مسابقات حذف شوند

پویا با اشاره به ضرورت تغییر در روند نمره‌دهی به نوجوانان و نونهالان در مسابقات قرآن اظهار داشت: بهتر است در داوری مسابقات شکوفه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شرکت‌کنندگان یکباره از گردونه مسابقات کنار نروند، به عنوان مثال می‌توان به افرادی که مقام نیاورده‌اند با بررسی نمرات سال‌های گذشته رتبه داد زیرا در این صورت حداقل کسانی که نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته‌اند اما در این مسابقات عنوان کسب نکرده‌اند، سرخورده نشوند.

ایجاد سرگرمی و تفریح از ضروریات مسابقات شکوفه‌ها است

این قاری بین‌المللی قرآن کریم، ایجاد سرگرمی و تفریح را از ضروریات مسابقات شکوفه‌ها دانست و گفت: سال‌های گذشته که ما در مسابقات قرآن دانش‌آموزی شرکت می‌کردیم، رقابت‌ها به گونه‌ای برگزار می‌شد که به هیچ وجه نوجوانان و نونهالان دچار استرس نمی‌شدند، به این صورت که مسابقات یک اردوی تفریحی و قرآنی بود، به عنوان مثال در یکی از سال‌ها که رقابت‌های قرآن دانش‌آموزی در رامسر برگزار شد، در کنار مسابقات قرآن برنامه‌های تفریحی مانند؛ مسابقات فوتبال، شنا، اعزام به جنگل و بسیاری تفریحات دیگر برگزار شد. همچنین این مسابقات باید به گونه‌ای باشد که پس از پایان، همه شرکت‌کنندگان ناراحت باشند که چرا مسابقات تمام شده است.

با روحیات بچه‌ها آشنایی کامل دارم

پویا در خصوص نحوه کارش در داوری این مسابقات اظهار داشت: من پیش از این هم مسابقاتی را داوری کرده‌ام و حدود 19 سال است که به شکوفه‌های قرآنی تدریس می‌کنم، از این رو با روحیات آنها آشنایی کامل دارم و فکر می‌کنم مشکل چندانی برای راهنمایی این بچه‌ها نداشته باشم.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول