اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

بحرالعلوم در گفت‌وگو با فارس:

رقابت شکوفه‌های قرآنی باید تلفیقی از مسابقه، تفریح و آموزش باشد

استاد حفظ قرآن کریم با اشاره به ضرورت تنظیم آیین‌نامه مسابقات قرآن شکوفه‌ها متناسب با مقتضیات این سنین گفت: این رقابت‌ها باید تلفیقی از مسابقه، تفریح و آموزش باشد.

رقابت شکوفه‌های قرآنی باید تلفیقی از مسابقه، تفریح و آموزش باشد

«مهدی بحرالعلوم» حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس مسابقات قرآن شکوفه‌ها را متفاوت از مسابقات بزرگسالان دانست و گفت: مسابقات شکوفه‌ها به دلیل تفاوت سنی نوجوانان و نونهالان شرکت‌کننده با مسابقات بزرگسالان بسیار متفاوت است و باید از نظر آیین‌نامه و نحوه برگزاری هم با مسابقات بزرگسالان تفاوت کند.

آموزش به نوجوانان و نونهالان در دستور کار مسابقات قرار گیرد

وی این رقابت‌ها را فرصت خوبی برای آموزش به نوجوانان و نونهالان دانست و در این خصوص اظهار داشت: یکی از کار‌هایی که باید در دستور کار برگزار‌کنندگان مسابقات قرار گیرد موضوع آموزش است زیرا این افراد هنوز در حال آموزش دیدن هستند و گیرایی آنها بالاست از این رو باید موضوع آموزش هم در دستور کار برگزار‌کنندگان قرار گیرد.

بحر‌العلوم آموزش دیدن شکوفه‌های قرآنی در مؤسسات و جلسات را از دلایل دیگر ضرورت آموزش در کنار مسابقات شکوفه‌ها بیان کرد و گفت: همه این بچه‌ها در مؤسسات و جلساتی آموزش دیده‌اند که سازمان اوقاف نظارتی بر آنها ندارد پس ضروری است برگزار‌کنندگان از فرصت مسابقات استفاده کنند و شرکت‌کنندگان را تحت آموزش قرار دهند تا شکوفه‌های قرآنی با مسابقات بیشتر آشنا شوند.

باید آیین‌نامه و نوع برگزاری مسابقات شکوفه‌ها با روحیات بچه‌ها سازگار باشد

این حافظ کل قرآن کریم درباره ضرورت تفاوت سایر رشته‌ها و برنامه‌های مسابقات شکوفه‌ها با مسابقات بزرگسالان گفت: باید در آیین‌نامه، نوع برگزاری رقابت و رشته‌هایی مانند مفاهیم تفاوت‌هایی با مسابقات بزرگسالان ایجاد کرد که با روحیات بچه‌ها سازگار باشد، البته سازمان اوقاف در حال بررسی تغییرات در ساختار مسابقات شکوفه‌ها است و طی سال‌های آینده به مرور روند برگزاری مسابقات قرآن شکوفه‌ها با تغییراتی روبرو خواهد بود.

بحر‌العلوم دیدار داوران، پیش از مسابقه با نوجوانان را سبب افزایش روحیه آنها بیان کرد و گفت: بهتر است داوران این مسابقات قبل از برگزاری با بچه‌ها دیدار کنند و به آنها روحیه دهند این کار می‌تواند در کاهش استرس بچه‌ها مؤثر باشد.

برگزاری برنامه‌های تفریحی و سرگرمی برای بچه‌ها در دستور کار قرار گیرد

وی ایجاد برنامه‌های جانبی و سرگرمی را برای نوجوانان از ضروریات مسابقات دانست و گفت: باید در کنار برگزاری مسابقات قرآن برنامه‌های تفریحی دیگری برای بچه‌ها در نظر گرفته‌ شود تا آنها هم از فضای مسابقات لذت ببرند و هم از اضطرابشان کاسته شود.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول