«مهدی بحرالعلوم» حافظ کل قرآن کریم در گفتوگو با خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس مسابقات قرآن شکوفهها را متفاوت از مسابقات بزرگسالان دانست و گفت: مسابقات شکوفهها به دلیل تفاوت سنی نوجوانان و نونهالان شرکتکننده با مسابقات بزرگسالان بسیار متفاوت است و باید از نظر آییننامه و نحوه برگزاری هم با مسابقات بزرگسالان تفاوت کند.
آموزش به نوجوانان و نونهالان در دستور کار مسابقات قرار گیرد
وی این رقابتها را فرصت خوبی برای آموزش به نوجوانان و نونهالان دانست و در این خصوص اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید در دستور کار برگزارکنندگان مسابقات قرار گیرد موضوع آموزش است زیرا این افراد هنوز در حال آموزش دیدن هستند و گیرایی آنها بالاست از این رو باید موضوع آموزش هم در دستور کار برگزارکنندگان قرار گیرد.
بحرالعلوم آموزش دیدن شکوفههای قرآنی در مؤسسات و جلسات را از دلایل دیگر ضرورت آموزش در کنار مسابقات شکوفهها بیان کرد و گفت: همه این بچهها در مؤسسات و جلساتی آموزش دیدهاند که سازمان اوقاف نظارتی بر آنها ندارد پس ضروری است برگزارکنندگان از فرصت مسابقات استفاده کنند و شرکتکنندگان را تحت آموزش قرار دهند تا شکوفههای قرآنی با مسابقات بیشتر آشنا شوند.
باید آییننامه و نوع برگزاری مسابقات شکوفهها با روحیات بچهها سازگار باشد
این حافظ کل قرآن کریم درباره ضرورت تفاوت سایر رشتهها و برنامههای مسابقات شکوفهها با مسابقات بزرگسالان گفت: باید در آییننامه، نوع برگزاری رقابت و رشتههایی مانند مفاهیم تفاوتهایی با مسابقات بزرگسالان ایجاد کرد که با روحیات بچهها سازگار باشد، البته سازمان اوقاف در حال بررسی تغییرات در ساختار مسابقات شکوفهها است و طی سالهای آینده به مرور روند برگزاری مسابقات قرآن شکوفهها با تغییراتی روبرو خواهد بود.
بحرالعلوم دیدار داوران، پیش از مسابقه با نوجوانان را سبب افزایش روحیه آنها بیان کرد و گفت: بهتر است داوران این مسابقات قبل از برگزاری با بچهها دیدار کنند و به آنها روحیه دهند این کار میتواند در کاهش استرس بچهها مؤثر باشد.
برگزاری برنامههای تفریحی و سرگرمی برای بچهها در دستور کار قرار گیرد
وی ایجاد برنامههای جانبی و سرگرمی را برای نوجوانان از ضروریات مسابقات دانست و گفت: باید در کنار برگزاری مسابقات قرآن برنامههای تفریحی دیگری برای بچهها در نظر گرفته شود تا آنها هم از فضای مسابقات لذت ببرند و هم از اضطرابشان کاسته شود.
انتهای پیام/ت