اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی دانش زیست‌محیطی دانش‌آموزان شفت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: نخستین کارگاه آموزشی آگاهی و دانش زیست‌محیطی برای 80 دانش‌آموز مقاطع راهنمایی و متوسطه شفت برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی دانش زیست‌محیطی دانش‌آموزان شفت

علی فرهی‌تکرمی امروز در حاشیه نخستین کارگاه آموزشی آگاهی و دانش زیست‌محیطی دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شفت دانش‌آموزان و دانشجویان را اصلی‌‌ترین جوامع هدف تاثیرگذار دانست.

وی اظهار کرد: کارگاه آموزشی با هدف آگاهی بخشیدن و ارتقای دانش زیست‌محیطی گروه‌های دانش‌آموزی برگزار شد.

به گفته این مسئول، در این کارگاه آموزشی 80 دانش‌آموز مقاطع راهنمایی و متوسطه پسرانه و دخترانه آموزش حفاظت از محیط زیست و کاهش آلایندهای زیست‌محیطی را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه ترویج و حفظ هوای پاک از رویکردهای محیط زیست شفت است، افزود: حق زندگی سالم و داشتن محیط زیست بدون آلودگی هوا برای هر انسان ضروری است.

به گفته فرهی‌تکرمی، آسمان آبی و دیدن ابرهای سفید که شوق را در انسان بیدار می‌کنند کمترین حق طبیعی هر شهروند است.

وی نقش والدین را در نگهداری هوای پاک و محیط زیست طبیعی اساسی خواند و گفت: والدین فرزندان خود را برای حفظ، نگهداری و پاسداری از محیط زیست طبیعی تشویق کنند.

این مسئول ارتقا و پایداری هوای پاک را از شاخص‌های محیط زیست شفت عنوان کرد و یادآور شد: برای ارتقا و پایداری هوای پاک به شهروندان شفت اعلام شده تا از سوخت‌های پاک و استاندارد استفاده کنند.

رئیس اداره محیط زیست شفت استفاده از حمل و نقل عمومی، تنظیم موتور خودرو، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، کاشت درختان و ... را گامی موثر و بنیادی در حفظ محیط زیست ذکر کرد.

وی با تأکید به حرکت‌ موثر نهادهای مردم‌نهاد در حفظ محیط زیست انسانی و طبیعی، خاطرنشان کرد: سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در حفظ اکوسیستم طبیعی و محیط زیست انسانی موثر هستند.

فرهی‌تکرمی برخورد با خودروهای آلاینده و بدون معاینه فنی، کنترل و پایش واحدهای صنعتی آلاینده هوا را از برنامه‌های محیط زیست شفت در هفته هوای پاک برشمرد.

وی برگزاری همایش پیاده‌روی گروه‌های مردم‌نهاد، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و ... را از دیگر برنامه‌های مهم هفته هوای پاک محیط زیست شفت ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول