اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حفاظت محیط زیست خواف مطرح کرد

رفع چالش‌های زیست‌محیطی با افزایش آگاهی و بینش دانش‌آموزان

مسئول حفاظت محیط زیست خواف گفت: اگر معلومات و آگاهی‌های زیست‌محیطی از مقطع ابتدایی به دانش‌آموزان ارائه شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رفع چالش‌های زیست‌محیطی با افزایش آگاهی و بینش دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از خواف، محمد طاهریان ظهر امروز به عنوان نخستین مدرس کارگاه آموزشی با عنوان «محیط زیست سالم پنجره‌ای رو به سلامت» به تشریح کلیات محیط زیست، اخلاق زیست محیطی، بررسی آلودگی‌های منابع، تشریح مناطق سطح شهرستان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان در راستای اجرای ویژه برنامه‌های هفتۀ هوای پاک و به منظور تنویر افکار عمومی فرهنگیان مقاطع ابتدایی با مشارکت محیط زیست، اقدام به برپایی این کارگاه کرده است، افزود: در این کارگاه آموزشی نزدیک به 300 نفر از فرهنگیان حضور دارند و سه محور اصلی محیط زیستی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

طاهریان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر معلومات و آگاهی‌های زیست‌محیطی از مقطع ابتدایی به دانش‌آموزان ارائه شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی به ذکر احادیث و روایات بزرگان دینی در خصوص عدم آسیب رساندن به حیات وحش پرداخت و در ادامه نیز به آلودگی‌های موجود در سطح شهرستان اشاره و راهکارهایی برای اصلاح وضعیت حال حاضر عنوان کرد.

طاهریان در ادامه ضمن تشریح ارزش‌های اکولوژیکی حیات وحش و اهمیت حفاظت از آن، به معرفی مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده سطح شهرستان پرداخته و برای حفظ تنوع زیستی آنها نکاتی را گوشزد کرد.

انتهای پیام/2202/ذ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول