اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

استکبار توان خود را برای اختلاف امت اسلامی به کار گرفته‌ است

امام جمعه کوهبنان گفت: آمریکا و صهیونیست‌ تمام توان و قدرت خود را به کار گرفته‌اند تا بین کشورهای اسلامی و امت اسلامی اختلاف ایجاد کنند.

استکبار توان خود را برای اختلاف امت اسلامی به کار گرفته‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهبنان با استناد به آیات و روایات به مسئله وقف در اسلام اظهار داشت: این سنت حسنه، صدقه جاریه و احسان ماندگار طی تاریخ بشریت منشأ خیرات و برکات فراوانی برای اسلام و مسلمانان شده است‌.

وی خاطر ‌نشان کرد: وقف در سال‌های گذشته در موارد بسیار زیادی انجام می‌شد و هزینه‌های حاصل از آن در مواردی از جمله سکونت مسافران‌، تأمین مخارج زائران‌، اطعام فقرا‌، احداث سرویس بهداشتی‌، صله ارحام‌، امر ازدواج‌، درمان بیماران، معالجه و مداوای زائران و ... استفاده می‌شد. 

صالح‌نیا اختصاص وقف برای خرید قرآن و اهدای آن به مردم فقیر‌، برگزاری مراسم روضه‌خوانی برای اهل‌بیت (ع) و اطعام عزاداران‌، برگزاری اعیاد و جشن‌های مذهبی‌، تهیه پوشاک برهنگان‌، نگهداری اطفال سر‌راهی‌، صحافی کتاب و قرآن‌های مساجد‌، کمک به گرفتاران سیل و زلزله‌، تهیه لباس و پوشاک دانش‌آموزان بی‌بضاعت‌، تعلیم و تربیت اطفال یتیم و ... را از مهمترین راه‌های مصرف اموال وقفی دانست.

وی به مهمترین مناسبت‌های هفته از جمله 27 دی ماه سالروز شهادت حجت‌الاسلام‌ سید‌مجتبی نواب صفوی‌، طهماسبی‌، واحدی و ذوالقدر از فدائیان اسلام در سال 1334 به دست عمال رژیم پهلوی و همچنین سالروز شهادت حجت‌الاسلام سید‌مهدی حکیم به دست عوامل مزدور رژیم بعث عراق در سال 1366 اشاره کرد.

وی افزود: خون این شهدا زمینه گسترش اسلام و انقلاب اسلامی و بیداری مردم مسلمان و آزاده کشورهای جهان را در پی داشت که سرانجام بسیاری از حاکمان جبار این کشورها را به زباله‌دانی تاریخ فرستاد‌.

امام جمعه کوهبنان با اشاره به میلاد مسعود خاتم‌الانبیاء محمد مصطفی (‌ص‌) و ولادت خجسته امام صادق (‌ع‌) اشاره کرد و ابراز داشت: دستور به وحدت و پرهیز از تفرقه دستور خداوند متعال است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است‌.

‌وی خاطر ‌نشان کرد: دستور به وحدت و پرهیز از اختلاف در سخنان گوهربار رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) موج می‌زند و حضرت امام (‌ره‌) و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این امر تأکید داشته‌اند و آن را عامل پیشرفت در تمام‌ عرصه‌ها دانسته‌اند.

امام جمعه کوهبنان گفت‌: حضرت امام (‌ره‌) مشکل عمده مسلمانان را مهجور قرار دادن قرآن و عمل نکردن به اصل مهم سیاسی اعتصام به حبل‌الله و دوری از تفرقه دانستند، لذا بر ماست که به دو اصل سیاسی قرآن یعنی وحدت و اجتناب از اختلاف توجه داشته باشیم و بدانیم اختلاف سرچشمه و منشأ همه گرفتاری‌های مسلمانان است‌.

وی تصریح کرد: آمریکا و صهیونیست امروز تمام توان و قدرت خود را به کار گرفته‌اند تا بین کشورهای اسلامی و امت اسلامی ایجاد اختلاف کنند که این امر را در سوریه شاهدیم.

صالح‌نیا افزود: باید متوجه باشیم که تفرقه‌افکنان نه خیر‌خواه شیعه هستند و نه خیر‌خواه اهل‌ سنت، پس اگر کشورهای اسلامی و امت اسلامی به آیه اعتصام جمعی به حبل‌الله و وحدت مسلمانان عنایت داشته باشند، همه ‌گرفتاری‌ها و مشکلات رفع می‌شود. 

وی امین بودن‌، راستگویی‌، صبوری‌، درست کرداری‌، خوش سخن بودن‌، پاکدامنی‌، رعایت بهداشت و نظافت‌، شجاعت‌، صراحت در لحن‌، بخشندگی و ... را از مهمترین ویژگی‌های اخلاق شخصی پیامبر (ص) دانست‌.

صالح‌نیا همچنین عادل بودن‌، با تدبیر بودن‌، پایبند به عهد و پیمان بودن‌، رازداری‌، هوشیاری در مقابل دشمنان‌، خاکساری در مقابل مؤمنان‌، مطیع و عبد بودن در مقابل دستور خداوند و قانون‌شکن نبودن را از مهمترین ویژگی‌های اخلاق حکومتی نبی مکرم اسلام (ص) دانست.

امام جمعه کوهبنان به روز اخلاق و مهر‌ورزی‌، روز غزه و مرگ شارون قصاب صبرا و شتیلا اشاره کرد و افزود: این مرد پلید سراسر زندگیش خیانت به جامعه بشری بود، چرا که با دستور او تعداد زیادی از انسان‌های بیگناه در یک روز قتل عام شدند، لذا با مرگ او موجی از شادی و شعف در بین مردم مسلمان و آزاده جهان ایجاد شد.

انتهای پیام/80012/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول