اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاجی‌دلیگانی:

500 میلیارد تومان از میزان مالیات‌های استان اصفهان کاهش یافت

نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه در مجلس گفت: طرحی که در کمیسیون تلفیق جهت کاهش میزان مالیات‌های استان اصفهان ارائه شد مورد پذیرش اعضا قرار گرفت و 500 میلیارد تومان از میزان مالیات‌های استان اصفهان کاهش یافت.

500 میلیارد تومان از میزان مالیات‌های استان اصفهان کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی ظهر امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: حدود 9 هزار مسکن مهر در شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار وجود دارد، که از این تعداد بالغ بر 6 هزار و 300 واحد مشکلات آن‌ها مورد برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه مسکن مهر اصل قانون اساسی چندان رعایت نشده است، افزود: دولت مکلف است که موضوع مسکن مهر را برای مردم شفاف‌سازی کند.

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه در سال‌های گذشته نزدیک به 2 میلیون واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در کشور عملیات اجرایی آن شروع شد، ادامه داد: به همین میزان مسکن نیز در روستاها مقاوم‌سازی شدند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون در مورد موضوع مسکن مهر با وضعیت حادی در کشور روبرو هستیم و زمانی که مجلس مشاهده کرد، دولت یازدهم چندان به مقوله مسکن مهر ورود پیدا نمی‌کند، به همین دلیل نمایندگان اقدام به طرح سئوال از وزیر مسکن و شهرسازی در کمیسیون مربوطه کردند، اما از طرز پاسخ دادن وی قانع نشدیم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه اخیرا با سه وزیر دولت یازدهم از جمله وزرای مسکن و شهرسازی، آموزش و پرورش و همچنین نیرو به همراه معاون امور پارلمانی دولت در مجلس برای موضوع مسکن مهر تشکیل جلسه دادیم، تصریح کرد: در این جلسه دو مشکل مهم و اساسی مسکن مهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: این مشکلات عبارت بودند از وام مسکن بیش از یک صد هزار نفری که ثبت‌نام‌شده‌اند و پرونده آن‌ها در بانک مسکن موجود هست و دیگری وام مسکن که در گذشته از 2 میلیون نفر تاکنون به 1.5 میلیون نفر داده‌اند، که باید به 500 هزار نفر باقی‌مانده برای تکمیل واحدهای مسکونی‌شان نیز بدهند.

عضو کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: هر چند قبول داریم تورم در سال گذشته افزایش جهشی داشته است، اما افزایش وام 25 میلیونی تومانی به 30 میلیون تومان در مقابل تسهیلات 50 میلیون تومانی که دولت می‌خواهد به زوجین بدهد، چندان باعث رشد نقدینگی و تورم نخواهد شد.

وی به جمع‌بندی جلسه نمایندگان مجلس با اعضای دولت یازدهم اشاره نمود و اظهار کرد: حجت‌الاسلام انصاری معاون حقوقی و پارلمانی دولت قول داد یک سری جلسات دیگر با حضور مسئولان مربوطه جهت رفع مشکلات مسکن مهر در سراسر کشور تشکیل دهند و بانک مرکزی را نیز مکلف کردند از 50 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که 43 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است، مابقی آن را نیز به مردم پرداخت کنند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: مسکن مهر در دولت یازدهم به سه بخش اجتماعی که مربوطه به واحدهای اجاره‌ای است و در اختیار مددجویان کمیته امداد قرارگرفته می‌شود، مسکن مهر مشارکتی که همان وام 50 میلیون تومانی است و مسکن آزاد تقسیم‌بندی شده است.

وی ادامه داد: چند ماه پیش مجلس در لایحه‌ای مصوب کرد که از هر واحد مسکن مهر بیش از 300 هزار تومان مالیات کسب نشود.

نماینده مردم شاهین‌شهر و برخوار تاکید کرد: برای ساخت‌وساز مدرسه در مجموعه‌های مسکن مهر دولت‌آباد و شاهین‌شهر مجموعا یک صد میلیون تومان بودجه اولیه پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه دولت مرتبا اعلام می‌کند هدفمندی یارانه‌ها دارای عیب و ایراداتی است، تصریح کرد: تاکنون دولت برای رفع این مشکل لایحه‌ای را تقدیم مجلس نکرده است، بلکه تنها به دادن یک تبصره‌ای در قالب بودجه سال آینده رضایت داده است.

حاجی‌دلیگانی عنوان کرد: آنچه دولت در قالب این تبصره ماده واحده آورده 63 هزار میلیارد تومان برای بحث هدفمندی یارانه‌ها است که 10 میلیارد تومان در بخش تولید و 53 هزار میلیارد تومان دیگر به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه می‌شود که باید بگویم دولت تا 20 درصد قدرت جابه‌جایی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اصل فاز دوم هدفمند کردن یارانه اجتناب‌ناپذیر است، بیان داشت:  شروع هدفمندی یارانه‌ها خوب بود، اما در ادامه به حال خود رها شد و به مدیریت آن چندان توجهی نشد.

عضو کمسیون تلفیق اظهار کرد: عده‌ای از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار در لیست کتاب بودجه کشور قرارگرفته‌اند، که عبارت‌اند از مطالعه تأسیسات آب و فاضلاب گز، برخوار، مطالعه اجرای تأسیسات بخش میمه و افزایش 10 میلیارد تومانی بودجه آب و فاضلاب شهر شاهین‌شهر است.

وی ادامه داد: موضوع آبرسانی به شهر گز در قالب فاینانس بالغ بر 12 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: چنانچه شهرداری شاهین‌شهر موضوع مترو را پیگیری کند و مدارک ماده 215 آن را تهیه نماید، می‌توانیم برای سال آینده در ردیف بودجه‌های ملی قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کاری که اخیرا در کمیسیون تلفیق بودجه کشور صورت گرفت، این بود که 2 درصد اعتبارات تملک دارایی کشور که 3 هزار و 400 میلیون تومان می‌شود را برداشت کنیم و در قالب بودجه‌های استانی و پروژه‌هایی که نیازمند هستند، خرج کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق تصریح کرد: اخیرا طرحی که در کمیسیون تلفیق برای کاهش میزان مالیات‌های استان اصفهان داده شد، مورد پذیرش اعضا قرار گرفت و 500 میلیارد تومان از میزان مالیات‌های استان اصفهان کاهش یافت.

انتهای پیام/63023/ب40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول