اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ سخنگوی شورای شهر کرمانشاه مطرح کرد

پیش‌بینی بودجه 620 میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: بودجه شهرداری کرمانشاه حدود 620 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این مقدار نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است.

پیش‌بینی بودجه 620 میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه

جواد جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص مصوبات اخیر شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار داشت: بودجه سال 93 شهرداری کرمانشاه هفته آینده برای تصویب به صحن شورا می‌آید.

وی با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در مجموع پس از بررسی در کمیسیون‌های متعدد، در صحن شورا به‌ تصویب رسیده‌، گفت: اکثر این مصوبات مربوط به مسائل شهرسازی است.

* ایجاد "سیستم مالی از نقدی به تعهدی" در شهرداری کرمانشاه

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه یکی از مصوبات این شورا را ایجاد "سیستم مالی از نقدی به تعهدی" عنوان کرد و افزود: این طرح به‌ منظور ساماندهی مسائل مالی شهرداری است.

به گفته جعفری، در طرح "سیستم مالی از نقدی به تعهدی" ساماندهی تمام پیمان‌ها، اهداف، معوقات و ارتباط با سایر دستگاه‌ها تدارک دیده شده و با دسترسی به این شبکه تمام املاک و مسائل مالی شهرداری قابل رصد است.

* برون‌سپاری بخشی از ماموریت‌های شهرداری

وی با اشاره به بحث مربوط به برون‌سپاری برخی از مأموریت‌های شهرداری به بخش خصوصی، تصریح کرد: این واگذاری‌ها به‌منظور تسریع در امور، رضایت‌مندی مراجعان و به‌ حداقل رساندن ضریب اشتباهات صورت خواهد گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه واگذاری کارشناسی‌های شهرداری به بخش خصوصی با یک ساز و کار مشخص را از دیگر مصوبات شورای اسلامی شهر کرمانشاه عنوان کرد.

جعفری یادآور شد: بحث دفترچه عوارض یا درآمدهای شهرداری در سال 93 در کمیسیون اقتصادی و برنامه‌ریزی بررسی و مسائل آن پیگیری و هفته‌های آینده برای تصویب قطعی به صحن شورا آورده خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه ابراز داشت: بودجه شهرداری کرمانشاه حدود 620 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این مقدار نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است.

* جذب سرمایه‌گذار برای انجام اقدامات ماندگار در کرمانشاه

وی از واگذاری برخی از برنامه‌ها و فعالیت‌های شهرداری به بخش خصوصی به ‌عنوان سرمایه‌گذار خبر داد و افزود: کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورا در حال پیگیری این موضوع است.

این مسئول اضافه کرد: درصدد جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ‌صورت برگزاری همایش دعوت از بخش خصوصی هستیم تا فعالیت‌هایی که در توان شهرداری نبوده را انجام دهند.

جعفری برخی از این فعالیت‌ها را ساخت شهربازی پیشرفته، سیتی‌سنتر (فروشگاه مرکزی شهر)، فضاسازی قسمت شمالی شهر کرمانشاه، ایجاد دکه‌های تجاری در برخی از نقاط شهر از جمله پارک شیرین دانست.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها را باید در معرض دید سرمایه‌گذاران قرار داد، گفت: ساز و کارهای عملی ادامه انتقال مشاغل مزاحم در نقاط مختلف شهر و انتقال میدان‌ میوه و تره‌بار انجام شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه از واگذاری املاک در اختیار شهرداری به بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های مورد نظر از ابتدای سال آینده خبر داد.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در خصوص ساماندهی بافت فرسوده شهر کرمانشاه، تأکید کرد: با جذب سرمایه‌گذار در بافت فرسوده و با توجه به تجربه این سرمایه‌گذاران، در پی ایجاد تغییر و تحول در این مناطق هستیم.

انتهای پیام/2700/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول