اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان خبر داد

اختصاص 140میلیارد تومان برای مترو در بودجه شهرداری اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان حدود 140 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه مترو پیش‌بینی شده است.

اختصاص 140میلیارد تومان برای مترو در بودجه شهرداری اصفهان

سید کریم داوودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه همیشه مسئولان نبود بودجه و اعتبار را دلیل عدم راه‌اندازی متروی اصفهان دانسته‌اند، اما این بار شهردار اصفهان عدم وحدت مدیریتی را دلیل اصلی عدم راه‌اندازی این پروژه عنوان کرده است، ارزیابی شما از این موضوع چیست، اظهار کرد: عدم راه‌اندازی پروژه متروی اصفهان به دلیل وجود دو مشکل اساسی بوده است.

وی مشکل تشکیلاتی را به عنوان یکی از موانع اصلی در مسیر راه‌اندازی قطار شهری اصفهان دانست و اضافه کرد: در گذشته و در زمان دولت دهم و مدیریت سابق استان همکاری و هماهنگی بین استانداری، شهرداری و شورای شهر وجود نداشته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اما در دولت جدید و به ویژه طی چند ماه گذشته هماهنگی خوبی بین مجموعه استانداری و شهرداری ایجاد شده است، تصریح کرد: شهرداری و استانداری با هماهنگی با یکدیگر درصدد راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این پروژه هستند.

وی کمبود اعتبارات و نبود بودجه‌های مورد نیاز نیز یکی دیگر از دلایل اصلی تأخیر در راه‌اندازی پروژه کلان‌شهر اصفهان دانست و ادامه داد: طی سه سال گذشته دولت به تعهدات خود در راستای اختصاص بودجه‌های پیش‌بینی شده برای متروی اصفهان عمل نکرده است.

داوودی با بیان اینکه طی این مدت تنها حدود 30 یا 40 درصد از بودجه‌های پیش‌بینی شده از سوی دولت برای پروژه متروی کلان‌شهر اصفهان تحقق پیدا کرده است، تاکید کرد: دولت باید با توجه به ضرورت راه‌اندازی قطار شهری در اصفهان نسبت به اختصاص بودجه‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی این پروژه اقدام کند.

وی راه‌اندازی پروژه مترو را از اولویت‌های شهرداری و شورای شهر اصفهان دانست و افزود: طی دو سال گذشته در بودجه شهرداری اصفهان اعتبارات خوبی برای راه‌اندازی پروژه قطار شهری اصفهان اختصاص داده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه امسال در بودجه شهرداری اصفهان بیش از 100 میلیارد تومان برای پروژه مترو اختصاص داده شد، گفت: این بودجه به صورت 100 درصدی تحقق پیدا کرده است.

وی به توجه ویژه شهرداری اصفهان به راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این پروژه اشاره و اظهار کرد: در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان حدود 140 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه مترو پیش‌بینی شده است.

داوودی با بیان اینکه البته دولت نیز باید به تعهدات خود در راستای اجرای پروژه متروی اصفهان عمل کند، ادامه داد: 50 درصد از پروژه متروی اصفهان باید توسط دولت و 50 درصد این پروژه نیز باید توسط شهرداری انجام شود.

انتهای پیام/63004/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول