اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر قم مطرح کرد

مجتمع ناشران ظرفیتی عظیم برای برپایی نمایشگاه کتاب در قم

سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب استان قم در مجتمع ناشران گفت: این مکان ظرفیت‌های بهتری برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی دارد و همین امر سبب شده است بازدیدکنندگان بیشتری به نمایشگاه امسال بیایند.

مجتمع ناشران ظرفیتی عظیم برای برپایی نمایشگاه کتاب در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس ذاکریان امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب قم در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب استان قم به دلیل تغییر مکان آن در سال جاری اظهار داشت: مجتمع ناشران ظرفیت‌های بهتری برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی دارد و همین امر سبب شده است بازدیدکنندگان بیشتری به نمایشگاه امسال بیایند.

وی افزود: قم نیازمند نمایشگاهی دائمی برای عرضه کتاب است؛ مدیرکل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم قبلا پیشنهاد ساخت چنین مکانی در پیوست فرهنگی بلوار پیامبر اعظم(ص) را داده بود ولی لازم است این درخواست به صورت رسمی از سوی اداره کل ارشاد به شورای شهر قم ارائه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در حال حاضر و در طرح اولیه حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) جانمایی برای احداث نمایشگاه کتاب صورت نگرفته است عنوان داشت: با این حال این پیشنهاد خوبی است زیرا شاکله اصلی پیوست فرهنگی این بلوار مکان‌های مذهبی و فرهنگی هستند و نمایشگاه کتاب هم نماد یک مکان فرهنگی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: احداث نمایشگاه دائمی کتاب در قم خدمت‌رسانی به مردم از طریق افزایش سرانه مطالعه است که یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی فرهنگی محسوب می‌شود.

ذاکریان با بیان اینکه مشکل خاصی برای احداث چنین مکانی در حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) وجود نخواهد داشت، گفت: این بلوار یکی از پروژه‌های عمرانی بزرگ قم محسوب می‌شود بنابراین پیوست فرهنگی آن هم باید در شورای شهر قم و کمیسیون ماده پنج به تصویب برسد.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: شورای فرهنگ عمومی استان قم هم مصوبات لازم را در این زمینه داشته و شورای شهر به تمام جزئیات آن به دقت وارد شده است؛ مباحث معماری، خدمات شهری، فضای سبز و ترافیک در حاشیه این بلوار به خوبی پیش‌بینی شده و برای اینکه سرمایه‌گذاران هر چه زودتر عملیات عمرانی را شروع کنند باید اقدامات عملی صورت بگیرد.

انتهای پیام/78004/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول