اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

اراک امسال 97 روز ناسالم داشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تعداد روزهای آلاینده هوای شهر اراک در 10 ماه گذشته 97 روز بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 روز افزایش داشته است.

اراک امسال 97 روز ناسالم داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، امیر انصاری ظهر امروز در جلسه کاهش آلودگی هوای اراک اظهار داشت: از 29 دی ماه تا پنجم بهمن ماه به عنوان هفته پاک نامگذاری شده که در استان برنامه‌های ویژه‌ای به اجرا در آمده است.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در دره گردو، افتتاح 12 جایگاه سوخت یورو چهار در شهرهای شازند و اراک، برگزاری نشست با تشکل‌های فعال در حوزه محیط زیست و... از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط این اداره به مناسبت هفته هوای پاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین آلودگی هوای شهر اراک مربوط به ماه‌های تیر، خرداد و اسفند ماه بوده است، ادامه داد: در سال جاری تعداد روزهای آلاینده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته به طوری که در خرداد و تیر ماه 24 روز، مرداد ماه 11 روز، شهریور سه روز، مهر سه روز، آبان ماه پنج روز، آذر دو روز، دی ماه پنج روز و بهمن ماه دو روز شاهد آلودگی هوای اراک بودیم که باید گفت در مجموع در سال گذشته تعداد روزهای سالم 220 روز و تعداد روزهای ناسالم 61 روز گزارش شده که امسال تعداد روزهای سالم 183 روز و ناسالم 97 روز بوده است.

انصاری با اشاره به مصوبه اخیر دولت مبنی بر تخصیص اعتباری خاص به شهرهای بیش از یک میلیون نفر گفت: با توجه به اینکه جمعیت شهر اراک زیر یک میلیون نفر است، اما یکی از شهرهای آلوده کشور به شمار می‌رود که انتظار داریم این اعتبار با پیگیری‌های مسئولان به این شهر نیز اختصاص یابد.

وی یکی از منابع آلوده کننده هوای شهر اراک را فعالیت واحد آند سازی ایرالکو عنوان کرد و اظهار داشت: در مصوبه‌ای که دادستان اراک با حضور مدیرعامل ایرالکو به امضا رسانده است مقرر شد در تاریخ 20 بهمن ماه امسال واحد آند قدیم تعطیل و از مدار خارج شود، همچنین عملیات کارگاه جدید پخت آند از 20 دی ماه در خیر‌آباد آغاز شود، همزمان با راه‌اندازی خط سه تجهیزات مربوط به پایش زیست محیطی توسط ایرالکو نصب و راه‌اندازی شده و خط سه نیز بهسازی شود و ایرالکو از محیط زیست شکایتی نداشته باشد.

حمیدرضا بادکوبه‌ای مدیر کارخانه ایرالکو نیز گفت: در راستای اجرایی شدن این مصوبات ایرالکو اقدام به خریداری آند مورد نیاز از کشورهای دیگر کرد که در این زمینه با کشور تاجیکستان وارد مذاکره شد که به دلیل مشکلات تامین گاز این کشور تولید آند با مشکلاتی همراه شد که تلاش داریم هر چه سریع‌تر نسبت به خریداری آند مورد نیاز با توجه به رفع مشکل گاز اقدام کنیم.

وی افزود: هم اکنون پروژه انتقال واحد از نظر پیشرفت مالی 42 درصد و از نظر فیزیکی کمتر از هشت درصد پیشرفت دارد که انتظار داریم مسئولان نسبت به تعهدات خود مبنی بر تامین زیرساخت‌ها حساس بوده و زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کنند.

انتهای پیام/87001/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول