اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

تداوم روند کنونی آلودگی بیشتر هوای ارومیه را در پی خواهد داشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: اگر در زمینه آلودگی هوای ارومیه اقدام‌های موثر و جدی صورت نگیرد در دو یا سه سال آینده ارومیه جزو شهرهای آلوده کشور می‌شود و سلامت عمومی جامعه را تهدید خواهد کرد.

تداوم روند کنونی آلودگی بیشتر هوای ارومیه را در پی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسن عباس نژاد بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: به طور کلی آلودگی در آذربایجان غربی و ارومیه در دو نوع است.

وی به پدیده آلودگی ناشی از ریزگردها اشاره کرد و اذعان داشت: ریزگردها در دو نوع 2.5 میکرون و بالاتر از 10 میکرون هستند که به ترتیب منشا داخلی و خارجی دارند.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ذرات 2.5 میکرون اندازه بسیار کوچکی دارند، مستقیما وارد شش‌ها و حتی خون می‌شوند و پس از رسوب بیماری‌های تنفسی و گوارشی را به دنبال دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: ذرات 10 میکرون منشا خارجی دارند و معمولا از کشورهای همسایه مانند عراق، اردن و بخش‌هایی از سوریه و عربستان وارد آذربایجان غربی می‌شوند.

وی به بالا بودن آلودگی آذربایجان غربی به دنبال ورود ذرات آلاینده 10 میکرونی اشاره کرد و ابراز داشت: آمار و ارقام نشان می‌دهد آلودگی با این ذرات نزدیک به 20 برابر حد استاندارد در آذربایجان غربی می‌رسد.

عباس نژاد با اشاره به افزایش آلودگی هوای آذربایجان غربی، یادآور شد: با توجه به نمودار میزان رشد آلاینده‌ها در شهرهای استان هر سال 20 تا 30 درصد آلودگی توسط ذرات 2.5 میکرون و CO افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: رشد آلاینده‌ها در ارومیه به شدت افزایش یافته است و اداره کل حفاظت محیط زیست هشدار می‌دهد که اگر در این زمینه اقدامات موثر و جدی صورت نگیرد در دو یا سه سال آینده ارومیه جزو شهرهای آلوده کشور می‌شود و سلامت عمومی جامعه را تهدید خواهدکرد.

عباس نژاد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 35 روز در ارومیه آلودگی هوا بالای حد استاندارد گزارش شده است.

وی ادامه داد: در این مدت هوای ارومیه هفت روز خیلی خوب، 291 روز سالم و یک روز خطرناک بود.

انتهای پیام/61010/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول