اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص:

وضعیت آلودگی هوای شهر اراک به شدت نگران‌کننده است

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص گفت: وضعیت آلودگی هوای شهر اراک به شدت نگران‌کننده است.

وضعیت آلودگی هوای شهر اراک به شدت نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فاطمه هاشمی رفسنجانی ظهر امروز در جریان بازدید از بخش دیالیز بیمارستان ولی عصر (عج) اراک اظهار داشت: شهر اراک از جمله شهرهای آلوده کشور است که برای حل این مشکلات باید سریعا چاره‌اندیشی کرد.

وی تصریح کرد: شناسایی کانون‌های آلودگی در اراک و رفع آنها از خواسته‌های به حق مردم این شهر است که باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص با تأکید بر اینکه داشتن هوای پاک حق مردم است، ادامه داد: آلودگی هوای اراک موضوع بسیار مهمی است که نادیده گرفتن آن عواقب بسیار بدی به همراه خواهد داشت.

هاشمی‌ رفسنجانی از بالا بودن آمار بیماران مبتلا به سرطان و ام‌اس خبر داد و گفت: براساس شواهد موجود استان مرکزی در مقایسه با سایر استان‌های همجوار بیشترین آمار مبتلایان به بیماری ام‌اس و سرطان را به خود اختصاص داده است که باید در زمینه علل بروز این بیمار‌ی‌ها کار تحقیقاتی بزرگی صورت گیرد.

وی بر لزوم رفع آلودگی از هوای شهر اراک تاکید کرد و بیان داشت: در کشوری که دم از سونامی سرطان می‌زنند، نداشتن برنامه پیشگیرانه و مراقبتی منظم در وزارت بهداشت و ارگان‌های اجتماعی و فرهنگی فاجعه‌ است.

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون وضعیت بودجه بیماران خاص تصریح ساخت:  بودجه بیماران خاص که نسبتا رقم قابل توجهی است، در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد که باید از هزینه شدن این بودجه در بخش دیگر خودداری کرد و مسئولان بهداشتی، درمانی و نظارتی باید در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با بیان اینکه بیمارستان ولی عصر(ع) یکی از قدیمی‌ترین مراکز درمانی استان مرکزی است، گفت: این بیمارستان به دلیل قدیمی بودن در حال حاضر کاملا فرسوده شده و نیازمند بازسازی است.

حسن طاهراحمدی افزود: به دلیل قدیمی بودن این بیمارستان ساخت بیمارستان جدید در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون این بیمارستان از 15 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و به دلیل نبود اعتبارات به صورت نیمه کاره رها شده است.

وی افزود: در حال حاضر 351 بیمار دیالیزی در استان مرکزی وجود دارد که از طریق 94 دستگاه، دیالیز می‌شوند که از این تعداد 159 بیمار در بیمارستان ولی عصر(عج) اراک پذیرش می‌شوند.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول