اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

اصناف نسبت به سالم‌سازی مجموعه خود در بازار اقدام کنند

استاندار قزوین گفت: اصناف با مدیریت درست در بازار نسبت به سالم‌سازی مجموعه خود اقدام کنند تا با تحقق این مهم کسی اجازه دخالت در امور این مجموعه را نداشته باشد.

اصناف نسبت به سالم‌سازی مجموعه خود در بازار اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه پیش از ظهر امروز در نشست با اصناف این استان اظهار داشت: اصناف در بازار باید اثبات کنند که شایستگی مدیریت بازار را دارند و از عهده سالم‌سازی و نظارت بر مجموعه خود برمی‌آیند تا با تحقق این مهم کسی به خود اجازه دخالت در امور این مجموعه را ندهد.

وی با بیان اینکه هر فردی باید در حرفه خود فعالیت و از دخالت در حرفه‌ای که در آن تخصص ندارد پرهیز کند، ابراز داشت: ورود افراد ناشناس و نااهل به امور بازار ممنوع است چراکه اصناف با استفاده از ظرفیت‌های خود می‌توانند مشکلات و مسائل پیش روی خود را برطرف کنند.

این مسئول ادامه داد: ضمانت اجرایی تحقق این مهم نیاز به یک مجموعه سالم و سیستم منظم در مجموعه اصناف دارد به طوری که با تخلف یک صنف این مجموعه در کوتاه‌ترین زمان به شدت با او برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه شبکه اصناف باید نسبت به سالم‌سازی مجموعه خود حساس‌سازی کنند، ابراز داشت: تحقق این مهم موجب رشد و بالندگی این مجموعه می‌شود و نهادهای دولتی نیز در امور آنها دخالت نمی‌کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه مجموعه اصناف همچنین باید با سایر نهادهای دولتی یک تعامل برقرار کند چراکه همه ما متعلق به کشور هستیم و برای رشد آن تلاش می‌کنیم، اذعان داشت: این حرکت باید از یک نقطه‌ای در استان قزوین آغاز شود.

روزبه با اشاره به اینکه ارتباط اصناف با نهادهای دولتی باید به درستی برقرار شود، ابراز داشت: در راستای تحقق این مهم اقداماتی صورت گرفته ولی قانع‌کننده نیست و باید بیشتر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه باید همه نهادهای دولتی در راستای ارائه خدمات مناسب و مطلوب‌تر به مردم بیشتر با هم تعامل داشته باشند، بیان کرد: آنها با برقراری یک ارتباط تعریف شده، منظم و دقیق می‌توانند بیشتر مشکلات آنان را برطرف کنند.

ورود افراد غیربومی برای عرضه میوه در قزوین ممنوع

استاندار قزوین به ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: صنف‌های قزوینی 12 ماه میوه و تره‌بار مردم استان قزوین را فراهم می‌کنند ولی متأسفانه در دو هفته مانده به عید نوروز افرادی از استان‌های مختلف مانند رودسر برای عرضه میوه به این استان مهاجرت و در مکان‌های موقتی اقدام به عرضه این محصولات می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تحقق این مهم ضربه اقتصادی به صنف‌های قزوینی است و موجب کاهش رونق کسب و کار آنها می‌شود، خاطرنشان کرد: بنده با این مهم به شدت مخالف هستم چراکه اعتقاد دارم فروشندگانی که 12 ماه میوه و تره‌بار مردم را تأمین کردند در این مدت زمانی نیز می‌توانند این اقدام را انجام دهند.

با برگزاری نمایشگاه در شب عید مخالفم

وی به برگزاری نمایشگاه دائمی هم اشاره کرد و گفت: بنده با برگزاری این نمایشگاه هم در شب عید نوروز به شدت مخالف هستم و معتقد هستم مجموعه اصناف می‌توانند با مدیریت درست در بازار اقلام مورد نیاز این ایام را برای مردم فراهم کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: برپایی نمایشگاه یک اقدام گذرا و موقتی است، اما عرضه کالا در صنف‌ها یک جایگاه ویژه و پایداری است و باید به آن اهمیت ویژه‌ای داد و از اقداماتی که موجب خدشه‌دار شدن آن می‌شود، پرهیز کرد.

روزبه با بیان اینکه با عدم برگزاری نمایشگاه امکان افزایش قیمت محصولات و اجناس موردنیاز مردم وجود دارد، بیان کرد: مجموعه اصناف با افزایش ناظران، تعداد بازرسان و نظارت بر عملکرد اصناف می‌توانند به خوبی از عهده بازار بربیایند و بر قیمت‌ها به خوبی نظارت داشته باشند.

استاندار قزوین یادآور شد: باید اتاقی در مجموعه اصناف تعریف شود تا با تخلف یک صنف طوری با او برخورد شود که دیگر او به خود اجازه ندهد که قیمت اجناس را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه مجموعه اصناف باید بر اساس نظام اعتماد و اعتمادسازی وارد فعالیت شوند، بیان کرد: با تحقق این مهم قزوین به یک استان نمونه در کنترل  تنظیم بازار تبدیل و همچنین یک مدل برای کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/77009/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول