اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بررسی مشکلات خبرنگاران

نخستین نشست اعضای خانه مطبوعات میناب برگزار شد

نخستین نشست اعضای خانه مطبوعات میناب با هدف بررسی مشکلات خبرنگاران در این شهر برگزار شد.

نخستین نشست اعضای خانه مطبوعات میناب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، مسئول نمایندگی خانه مطبوعات میناب صبح امروز در این نشست با بیان این که تمام فعالیت خانه مطبوعات در عرصه روزنامه‌نگاری و امور رسانه‌ای است، اظهار داشت: اهالی مطبوعات بسترسازان فرهنگی جامعه هستند و بخش اعظمی از فعالیت فرهنگی را خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام می‌دهند.

محمد انصاری مطبوعات را بخش مهم و جدایی‌ناپذیر حوزه فرهنگ جامعه دانست و با ذکر این مطلب که کار و فعالیت رسانه‌ای، وسیع و مقدس است، افزود: مطبوعات با قدرت فرهنگی خود قادر است بسیاری از معضلات را برطرف و اصلاح کند.

وی در ادامه به نقش اثرگذار خبرنگاران و مطبوعات در حل مشکلات منطقه اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان باید ضمن حمایت از مطبوعات و تقویت آن نسبت به رفع مشکلات و دغدغه‌های اصحاب رسانه توجه لازم داشته باشند.

انصاری با بیان اینکه رسانه‎ها بسترساز توسعه کشور محسوب می‌شوند، ادامه داد: هیچ حوزه یا منطقه‌ای بدون توجه به نقش مثبت رسانه‎ها قادر نیست به توسعه و بهبود امور زندگی مردم بپردازد.

مسئول نمایندگی خانه مطبوعات در میناب همچنین اظهار داشت: به عقیده بسیاری از کارشناسان، اطلاعات و اطلاع‌رسانی در حال حاضر به عنوان یکی از عوامل سه گانه قدرت محسوب می‌شود و نقش محوری و حیاتی در توسعه جوامع دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کار و حرفه خبرنگاری پرداخت و گفت: خبرنگاران ضمن انعکاس حقایق و واقعیت‌ها نباید هیچ نوع مطلبى را از نظر مردم مکتوم نگه دارند.

این مسئول با تشریح بخشی از عملکرد فعالان رسانه‌ای در میناب آنان را افرادی متعهد، ساعی و پرتلاش معرفی کرد و اظهار داشت: علی‌رغم تلاش‌های گسترده این قشر در میناب ولی هنوز خبرنگاران مینابی مشکلات فراوانی را پیش رو دارند.

انصاری بیان داشت: فعالان خبری در میناب با وجود همه سختی‌ها و نبود کم‌ترین امکانات در هر سال حجم بالایی از اخبار را تولید و بسیاری از معضلات منطقه را نیز در بخش‌های مختلف با تلاش و جدیت خود حل و برطرف می‌کنند.

وی گفت: از استاندار و مسئولان فرهنگی استان می‌خواهیم تا دغدغه‎های خبرنگاران در زمینه رفاهی و آموزش‎های تکمیلی و تخصصی مدنظر قرار داده و  عقب‎ماندگی‎های گذشته را جبران کنند.

در این نشست که در دفتر نمایندگی روزنامه دریا در میناب برگزار شد مشکل مسکن، فراهم نبودن بستر مناسب برای اطلاع‌رسانی و ارسال اخبار و بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها نسبت به پاسخگویی به خبرنگاران از مهم‌ترین مباحثی بود که توسط اصحاب رسانه مطرح شد.

انتهای پیام/88004/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول