اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سعیدی:

نباید کاری کنیم که مردم دچار یاس و ناامیدی شوند/برخی مطبوعات ناشکری می‌کنند

امام جمعه قم با بیان اینکه ما نباید به دست خودمان نظامی که مال خودمان است را تضعیف کنیم، گفت: با مطالعه بعضی از روزنامه‌ها متعجب می‌شوم و از ناشکری نعمت‌های انقلاب توسط بعضی افراد که باعث تفرقه میان ملت می‌شود، تاسف می‌خورم.

نباید کاری کنیم که مردم دچار یاس و ناامیدی شوند/برخی مطبوعات ناشکری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد سعیدی صبح امروز در دیدار اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر ضمن تبریک مناسبت‌های پیش رو در این ماه اظهار کرد: کارهایی که در  مساجد به طور طبیعی انجام می‌شود باید با قرآن و عترت گره بخورد.

وی افزود: برای ماندگاری انقلاب، دهه فجر، ارزش‌ها و پیام‌های امام(ره) و شهیدان انقلاب باید در مساجد از نگاه قرآن به آنها توجه شود.

امام جمعه قم با اشاره به غبار روبی مزار شهیدان در این ایام بیان کرد: باید علاوه بر تطهیر مزار شهیدان به وصیت‌نامه آنها عمل شود تا غبار از چهره آنها نیز برداشته شود.

وی با بیان اینکه در هر حرمی و در هر مزاری که عنوان غبار روبی بةکار می‌بریم یک کار نمادین است، عنوان کرد: غفلت‌های ما و دست‌های بیگانه غبارهایی را بر چهره شهیدان و اهدافشان کشیده است و ما باید این غبارها را پاک کنیم.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: هنگام غبار روبی از مزار شهیدان باید به مردم تذکر داده شود که غبار دیگری بر چهره آنها نشسته است.

وی با اشاره به وصیت شهیدی به خواهرش که گفته بود که حجاب تو از خون من ارزشمند‌تر است، تصریح کرد: اگر بعضی وصیت‌نامه‌ها که نکته‌های ارزشمندی در آن‌ها است گفته شود ارزشمندتر است.

امام جمعه قم با بیان اینکه دست‌های بیگانگان و غفلت‌های ما آسیب‌هایی را متوجه امام (ره) و شهیدان کرده است، گفت: اگر غفلت کنیم خداوند تضمین نکرده است که این نعمت‌ها باقی بمانند و این نعمت‌ها نیاز به حفظ و توجه دارند.

وی با اشاره به اینکه مشاهده می‌شود که از پیام‌های امام (ره) تعبیرهایی می‌شود که زیبنده ایشان نیست، اظهار کرد: این افراد با کسانی که پیام‌های پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) را تحریف می‌کردند یکسان هستند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه نعمت‌های خداوند از راه مقایسه بهتر درک می‌شوند، گفت: در مساجد باید آیاتی که در مورد نعمت‌ها، کفران نعمت‌ها، معرفی اسلام  است را برجسته کنیم.

وی بیان کرد: باید در مساجد نکاتی مانند حق توحش که به کارمندان بیگانه داده می‌شد و همچنین حق کاپیتولاسیون را در برابر کلمات امام (ره) قرار داد که مردم خودشان پیام را دریافت کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: امروز نقشه‌های فراوانی برای به زانو درآوردن این نظام می‌کشند ولی هیچکدام از آنها به جز بحث تفرقه میان ملت راه به جایی نبرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما نباید به دست خودمان نظامی که مال خودمان است را تضعیف کنیم، گفت: با مطالعه بعضی از روزنامه‌ها متعجب می‌شوم و از ناشکری نعمت‌های انقلاب توسط بعضی افراد که باعث تفرقه میان ملت می‌شود، تاسف می‌خورم.

آیت‌الله سعیدی اظهار کرد: ما با رهبری خوب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با شتاب در حال حرکت در مسیر مستقیم هستیم و باید این را به مردم تذکر دهیم.

وی با بیان اینکه در زمانی که کشورهای دیگر به زحمت در تلاش هستند که انقلابی انجام دهند تا بتوانند نفسی بکشند، گفت: خداوند این نعمت بزرگ را به رهبری امام (ره) برای ما فراهم کرده است و باید قدر آن را بیشتر بدانیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه شکی نیست که در کشور ما نقص و نارسایی و همچنین اغراض و عقده‌هایی در جابجایی مسئولان وجود دارد، عنوان کرد: در این فضا نباید کاری کنیم که مردم دچار یاس و ناامیدی شوند.

وی تاکید کرد: خواست دشمنان این است که ملت ایران نسبت به مسئولین و برنامه‌های این نظام ناامید شوند وبه سوی بیگانگان انعطاف داشته باشند بنابر این نباید اجازه این کار را بدهیم.

انتهای پیام/2258/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول