اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

قرائت پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در همایش سیره نبوی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب را قرائت کرد.

قرائت پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در همایش سیره نبوی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این پیام که ظهر امروز برای شرکت‌کنندگان در این همایش توسط دکتر محمدهادی ایمانیه قرائت شد، آمده است: پیش از هر چیز تشکیل این همایش باشکوه را به تمام شما برادران و خواهران عزیز که در ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) واقع شده تبریک و تهنیت گفته و از دست‌اندرکاران آن بسیار متشکرم و بر حسن انتخاب آنان نسبت به موضوع همایش آفرین می‌گویم.

در این پیام اضافه شده است: بدون شک انسان ترکیبی از جسم، جان و روح و ماده و معنی بوده و آیینی می‌تواند آسمانی باشد که فراگیر و ناظر بر جنبه‌های جسمانی و روحانی انسان باشد، چراکه نادیده گرفتن یکی از آن دو دلیل بر نقصان آن می‌شود و البته پرورش جنبه‌های جسمانی و مادی انسان مقدمه‌ای بر تعالی روحانی و معنوی اوست.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در ادامه این پیام تصریح کرده است: در آیات قرآن مجید و سنت پیغمبر گرامی اسلام(ص) که دقیق می‌شویم می‌بینیم سلامت روح و جسم توام مورد توجه قرار داده شده است.

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: در عبادات اسلامی از یک‌سو رعایت طهارت و پاکی جسم را از طریق وضو و غسل توصیه می‌کند و از جانب دیگر مسئله تقرب به ذات پاک خداوند را در رکوع و سجود و اذکار نماز و حضور قلب، سفارش دارد.

در ادامه این پیام اضافه شده است: امیدوارم شما نخبگان و دانشمندان متعهد بتوانید در پرتو آیات شریف قرآن مجید و رهنمودهای پیامبر گرامی اسلام(ص) و امامان(ع) در سایه لطف پروردگار و عنایات حضرت ولی عصر(عج)، همیشه موفق و موید باشید.

انتهای پیام/ 2448/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول