اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین خبر داد

فسخ 70 قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: تاکنون 350 پرونده به علت بی‌توجهی به اخطارهای صادره و عدم انجام تعهدات قراردادی مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد 70 پرونده راکد منجر به فسخ قرارداد شد.

فسخ 70 قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالقهار ناصحی ظهر امروز در جلسه هیئت حل اختلاف و داوری با اشاره به فسخ 70 قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین، اظهار داشت: در راستای فعال‌سازی و آزادسازی قراردادهای راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سالیانه بالغ بر 300 اخطاریه برای ایفای تعهدات قراردادی به واحدهای راکد و ناقض تعهدات قراردادی صادر و ابلاغ شد.

وی افزود: از مجموع پرونده‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان، تعدادی از آن مربوط به متقاضیانی است که هیچ گونه ساخت و سازی در زمین تحویلی انجام نداده‌اند و تعدادی نیز مربوط به قراردادها است که با توجه به تعهدات خود در ساخت و ساز پیشرفت قابل قبولی نداشته‌اند و به دلایل مختلف راکد هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: بنابراین این پرونده‌ها برای تعیین تکلیف با حضور نماینده شهرک‌های صنعتی کشور، در دستور کار هیئت حل اختلاف مستقر در شرکت قرار گرفت.

ناصحی تصریح کرد: با وجود اعطا مهلت‌های لازم، تا کنون 350 پرونده به علت بی‌توجهی به اخطارهای صادره و عدم انجام تعهدات قراردادی در جلسه هیئت حل اختلاف و داوری مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد 70 پرونده راکد منجر به فسخ قرارداد شد.بقیه پرونده‌های مطرح شده در هیئت بنا به رأی داور و نماینده شهرک‌های صنعتی کشور منجر به فسخ مشروط طرح مجدد و اعطا مهلت شده است، همچنین مابقی پرونده‌های راکد در جلسات هیئت حل اختلاف تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به اینکه 55 هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این راستا آزادسازی و خلع ید شدند، عنوان کرد: اراضی آزاده شده در راستای جذب سرمایه‌گذاران واقعی صنعت، مجدداً واگذار شد.   

ناصحی ابراز داشت: متقاضیانی که در موعد مقرر نسبت به ارائه نقشه‌ها و اخذ مجوز ساخت و ساز اقدام نکرده و در قطعه زمین تحویلی شروع به ساخت و ساز نکنند و زمین‌های خریداری شده را راکد نگه دارند طبق دستورالعمل شهرک‌های صنعتی کشور با آنان برخورد قانونی انجام می‌شود.

هم‌اکنون تعداد یک هزار و 110 قرارداد منعقده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین با متقاضیان سرمایه‌گذاری منعقد شده که از این تعداد بیش از 576 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از 18 هزار نفر پروانه بهره‌برداری اخذ کردند.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول