اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر علوم:

4 میلیون دانشجو در سراسر کشور وجود دارد

مشاور وزیر علوم ،تحقیقات و فن‌آوری گفت: 4 میلیون نفر دانشجو در سراسر کشور وجود دارد، از طرف دیگر 60 هزار نفر عضو هیئت علمی در حال فعالیت هستند.

4 میلیون دانشجو در سراسر کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالحسین فریدون ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه ارومیه که در محل سالن شهید چمران پردیس نازلو ارومیه ترتیب یافت، اظهار داشت: در سراسر کشور دانشجویان و هیئت‌های علمی مختلف برای تقویت دانش کشورمان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در این استان 20 هزار نفر دانشجو با 400 نفر هیئت علمی وجود دارد، اضافه کرد: دانشگاه ارومیه با 11 هزار مترمربع فضای آموزشی در این دانشگاه وجود دارد، دانشجویان از این امکانات برای رشد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود و جامعه گام برمی‌دارند.

فریدون با اشاره به اینکه تعداد مقالات علمی تهیه شده توسط دانشجویان و اساتید کشورمان قابل توجه است، ادامه داد: توسعه آموزش عالی به طور متوازن در همه مناطق کشور به ویژه مناطق کم‌برخوردار، افزایش رشته‌های پرمخاطب، ایجاد ارتباط بین چرخه علم و تولید از جمله اموری است که باید به آن پرداخته شود.

مشاور وزیر علوم بر ضرورت حفظ کرامت اساتید و کارکنان حتی دانشجویان تاکید کرد و اظهار داشت: از ایده‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، پرسنل و جوانان باید در زمینه‌های مختلف حداکثر استفاده را ببریم، تا اینکه رشد علمی کشورمان با شتاب بیشتری در همه زمینه‌ها تحقق پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای راه‌اندازی رشته‌های به روز و مناسب با نیاز منطقه مبادرت شود، اظهار داشت: در این صورت می‌توان علوم را به عرصه فناوری و بهره‌برداری رسانده، توسعه همه‌جانبه کشور در زمینه‌های گوناگون اعم از اقتصاد، صنعت، فرهنگ و ... رقم بزنیم.

انتهای پیام/61002/ل20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول