اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد

برگزاری سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج در ارومیه

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان غربی گفت: سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج از دیروز آغاز شده و تا سوم بهمن‌ماه در سالن صفی‌الدین اورموی حوزه هنری استان ادامه دارد.

برگزاری سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج در ارومیه

علیرضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج با حضور 17 عنوان فیلم کوتاه از حوزه هنری آذربایجان غربی در سه بخش مستند، داستانی و پویا نمایی از یکم بهمن‌ماه آغاز شده است و تا سوم بهمن‌ماه در سالن صفی‌الدین اورموی حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره 25 عنوان فیلم کوتاه با موضوع‌های بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، استقلال، آزادی، استکبارستیزی، دین‌باوری، ایثار و شهادت و مهرورزی از میان 122 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در مدت سه روز به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

نوروزی افزود: «سلام خانم همسایه» به کارگردانی شهروز اسفندی، «مرثیه‌ای برای شب» به کارگردانی یوسف کارگر، «حسرت دیدار» به کارگردانی وحید معصومی، «بادبادک آبی» به کارگردانی مریم صمدی، «شپه» به کارگردانی مهدی حیدری با موضوع دریاچه ارومیه، «تنگ تنگ» به کارگردانی محمد میزانیان آثاری هستند که به تهیه‌کنندگی حوزه هنری آذربایجان غربی در بخش مسابقه این جشنواره حضور دارند.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان غربی ادامه داد: انیمیشن‌های «سیستم و هدیه» به کارگردانی توحید توانی‌رشید و «ملاقات در بی‌نهایت» به کارگردانی علی بانگین به همراه فیلم کوتاه مستند «زبانی برای آرامش» از دیگر آثار تصویری حوزه هنری در بخش فیلم‌های کوتاه هستند که در سومین دوره جشنواره استانی فیلم‌های کوتاه بسیج برای کسب عنوان‌های برتر به رقابت با سایر آثار هنرمندان پرداخته‌اند.

نوروزی گفت: انیمیشن «کادرها» و «مانند هم برای هم» به ترتیب به کارگردانی آزاد جعفرپور و مراد حق‌پرست، «لحظه‌های فراموش شده» و «باد چیزی خواهد گفت» به ترتیب به کارگردانی وحید معصومی، مریم صمدی و علی مردمی و همچنین فیلم‌های داستانی «دلدادگی» و «خواب فرشته» از پویا شکیبی و توحید توانای‌رشید از دیگر آثاری هستند که در سال‌های 1391 و 1392 در حوزه هنری آذربایجان غربی تولید شده و در بخش پایانی جشنواره شرکت دارند.

سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج به همت سازمان بسیج هنرمندان و مشارکت حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/61001/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول