اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان‌های حوزه هنری مطرح کرد

«تاریخ همدان به روایت سند و تصویر» در انتظار حمایت مسئولان استانی

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان‌های حوزه هنری گفت: انتشار کتاب «تاریخ همدان به روایت سند و تصویر» در انتظار نگاه فرهنگی مسئولین استانی است.

«تاریخ همدان به روایت سند و تصویر» در انتظار حمایت مسئولان استانی

حسین نصرالله‌زنجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس همدان با اشاره به پژوهش‌های صورت گرفته در خصوص وقایع قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در همدان، از آماده‌سازی کتاب سه‌جلدی «تاریخ همدان به روایت سند و تصویر» خبر داد.

وی افزود: این کتاب تاریخ مصور و مکتوبی از وقایع تاریخ مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی در همدان را دربردارد و می‌تواند مرجع کاملی از تاریخ صدساله همدان به حساب آید.

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان‌های حوزه هنری با اشاره به اینکه مطالب این کتاب به همت ابوالفتح مؤمن، مورخ همدانی گردآوری شده، خاطرنشان کرد: جلد اول کتاب «تاریخ همدان به روایت سند و تصویر» شامل 150 عکس از حوالی وقایع مشروطه و حوادث پیرامون آن است که برای نخستین‌بار در این کتاب انتشار می‌یابند.

وی با اشاره به نقش روحانیون و علما در پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: در جلد اول این کتاب، فعالیت‌ها و مبارزات انقلابی محمدباقر بهاری، روحانی مشروطه‌خواه عنوان شده و در جلدهای بعدی به حوادث دوران پهلوی اول و کودتای 28 مرداد و جلد سوم به حوادث مربوط به ١٥خرداد ٤٢ تا پیروزی انقلاب خواهد پرداخت.

زنجانی با بیان اینکه این اثر باید مورد توجه مسئولان همدان قرار گیرد، افزود: انتشار چنین کتاب‌های جامعی از توانایی یک سازمان به تنهایی خارج است.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری سهم خود را در انتشار این کتاب پرداخت کرده، ابراز امیدواری کرد با نگاه فرهنگی مسئولان استان همدان و تأمین اعتبار، کتاب ارزشمند «تاریخ همدان به روایت سند و تصویر» به زودی انتشار یابد.

انتهای پیام/89034/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول