اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل:

هزار نفر عضو اتاق فکر بنیاد نهج‌البلاغه اردبیل هستند

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل گفت: با شکل‌گیری اتاق فکر در این بنیاد بیش از یک هزار نفر از نخبگان علمی و فرهنگی استان اردبیل عضو این اتاق فکر هستند.

هزار نفر عضو اتاق فکر بنیاد نهج‌البلاغه اردبیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم انوری صبح امروز در دیدار با شهردار اردبیل اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این اتاق فکر بهره‌گیری از نظرات نخبگان فرهنگی، علمی، اعتقادی و ارزشی اردبیل است تا بنیاد نهج‌البلاغه بتواند کارایی خود را حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد نهج‌البلاغه با تلاش و پیگیری‌هایی که در یک سال اخیر انجام داده سعی داشته از ظرفیت‌های متنوع استان اردبیل اعم از منابع انسانی و شبکه‌های ترویج و تبلیغ در اشاعه فرهنگ منور علوی و ترغیب مردم به نهج‌البلاغه استفاده کند که این خود می‌تواند زمینه و بستر حرکت تحولی را در جامعه فراهم آورد.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل با تاکید بر گسترش همکاری‌های نزدیک و دوجانبه با شهرداری در انجام امورات فرهنگی یادآور شد: بعد از دفاتر استان‌های خراسان رضوی و قم سومین دفتر استانی و نمایندگی بنیاد نهج‌البلاغه کشور در استان اردبیل راه‌اندازی شد و این دفتر فعالیت خود را از سال 90 در این استان آغاز کرده است.

انوری گفت: هم اکنون 9 نفر اعضای هیئت علمی بنیاد نهج‌البلاغه نمایندگی استان اردبیل متشکل از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه‌های استان در پنج کار گروه تعیین شده مشغول فعالیت‌های علمی و فرهنگی هستند.

این مسئول بنیاد نهج‌البلاغه را به عنوان مرکزی با جایگاه تحقیقاتی و پژوهشی مناسب معرفی کرد و افزود: از دیگر اقدامات مهم این بنیاد تشکیل اتاق فکر با حضور بیش از یک هزار نفر از نخبگان علمی و فرهنگی استان در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی است و هدف از تشکیل آن نیز فراهم کردن زمینه مناسب برای انس بیشتر مردم با کتاب نهج‌البلاغه حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) است.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل فعالیت‌های عمومی دفتر اردبیل در زمینه‌های مختلف را یادآور شد و تصریح کرد: این دفتر نمایندگی در بعد تخصصی نهج‌البلاغه نیز برای اولین بار در بین دفاتر استانی کشور نسبت به برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی نهج‌البلاغه با مشارکت 400 نفر اقدام کرد که 80 نفر از پذیرفته‌شدگان این آزمون هم اکنون در کلاس‌های مربوطه مشغول فعالیت آموزشی هستند.

انوری تشکیل جلسه با شهردار اردبیل را اولین جلسه اعضای دفتر استانی بنیاد نهج‌البلاغه با یک مسئول در استان اردبیل اعلام کرد و ابراز داشت: فعالیت‌های فرهنگی گسترده و مناسب صورت گرفته از سوی مجموعه شهرداری اردبیل ما را بر آن داشت تا ضمن تقدیر و تشکر از این فعالیت‌ها بتوانیم در راستای تعامل و همکاری‌های فی مابین در زمینه اشاعه فرهنگ علوی و اسلامی در شهر علوی و حسینی دارالارشاد اردبیل قدم‌های موثرتری برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود زیبا‌سازی سیمای شهری را به شرط توجه به فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی مفید دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنیم شهرداری اردبیل از تحقیقات و پژوهش‌های انجام یافته در این بنیاد در رابطه با سبک و سیاق زندگی علوی و مهارت زندگی علوی در برنامه‌ریزی‌های خود برای فرهنگ‌سازی در شهر استفاده کند.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول