اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

اعطای 280 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فرش‌بافان آذربایجان غربی

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: مبلغ 280 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فرش‌بافان آذربایجان غربی اعطا شده است.

اعطای 280 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فرش‌بافان آذربایجان غربی

محمد دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه فرش بافی از صنعت‌های قدیمی ایران و خصوصا آذربایجان غربی محسوب می‌شود، سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در زمینه تثبیت این فرهنگ اقدام‌های گسترده‌ای انجام داده است.

وی افزود: صدور 723 هزار فقره پروانه کسب صنفی و کارت شناسایی قالیبافی که 47 هزار و 593 فقره از آن شامل اتحادیه صنفی و 24 هزار و 707 فقره شامل شرکت تعاونی می‌شود.

دهقان خاطرنشان کرد: تعداد 133 کارگاه غیرمتمرکز با مدیریت متمرکز در استان وجود دارد که 61 فقره از این قالیبافان برای اخذ تسهیلات بانکی به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مبلغ 64 هزار و 700 میلیون ریال تسهیلات به مرکز ملی فرش ایران از محل ماده 16 واگذار می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: مبلغ 280 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به  8 هزار و 100 طرح قالیبافی در آذربایجان غربی اعطا شده است.

دهقان با بیان اینکه گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات فرش دستباف استان آذربایجان غربی معرفی شده است، افزود: اخذ مجوز فعالیت گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات فرش دستباف استان از دیگر اقدامات شاخص سازمان صنعت و معدن است.

وی اظهار داشت: معرفی قالیبافان به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان طی سال‌های 90 و 91 به تعداد 7 هزار و 18 فقره پرونده جهت بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل خانگی به منظور جذب 271 هزار و 706 میلیون ریال از دیگر اقدامات این سازمان است.

دهقان گفت: برگزاری آموزش کلاس‌های بافندگی به 173 هزار و 500 نفر ساعت و توزیع سهام عدالت برای 17 هزار و 580 نفر قالیباف از اقداماتی است که در زمینه گسترش آشنایی و استقبال از صنعت فرش صورت گرفته است.

انتهای پیام/61007/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول