اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان خبر داد

فعالیت 800 واحد تولیدی فرش دستباف در استان زنجان

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: 800 واحد تولیدی فرش دستباف در استان زنجان وجود دارد.

فعالیت 800 واحد تولیدی فرش دستباف در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج احمدی ظهر امروز در کار گروه امور اقتصادی و تولیدی استان زنجان به مزایای خوشه صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه خوشه‌های صنعتی توان حضور در بازارهای هدف را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی زمینه رسیده به مقیاس بالا از جمله تولید محصولات و ارائه خدمات و دستیابی به بازارهای جهانی را طراحی می‌کند، تصریح کرد: خوشه صنعتی موجب افزایش نوآوری و روحیه ابداع می‌شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به اولویت بندی خوشه صنعتی استان زنجان افزود: روی، صنعت فرش، چاقو، زیتون و فرآورده‌های آن و فرآورده‌های لبنی جزو اولویت‌های این خوشه است.

این مسئول به ساختار خدمات واحدهای تولیدی فرش دستباف استان زنجان اشاره کرد و گفت: 23 هزار دار قالی در سطح استان وجود دارد.

* فعالیت 18 تعاونی فرش بافی در استان زنجان

احمدی تعداد بافندگان فرش استان زنجان را 66 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: 18 تعاونی فرش بافی در استان زنجان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه 10 واحد سنتی رنگرزی در استان زنجان فعال است، ادامه داد: 800 واحد تولیدی فرش دستباف در استان وجود دارد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان تعداد افراد دارای کار استان در این حوزه را 23 هزار و 600 نفر اعلام کرد.

این مسئول به میزان صادرات فرش استان زنجان اشاره کرد و گفت: 21 میلیون دلار صادرات فرش از استان زنجان گزارش شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین صادرات فرش از استان‌های تهران و قم اعلام شده است.

وی به نحوه فروش و توزیع محصولات توزیعی در استان اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از 80 درصد عمده تولید محصولات در کارگاه‌های استان است و 60 درصد تولید در شهرها و روستاهای استان زنجان بر اساس سفارش قبلی صورت می‌گیرد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه فروش فرش‌های دستباف استان زنجان معمولاً در تهران و قم انجام می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر در هفت استان از جمله زنجان، خراسان جنوبی، گلستان، خراسان شمالی، ایلام، اردبیل و سیستان بلوچستان پروژه توسعه خوشه فرش و گلیم استان کلید خورده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خراسان شمالی و استان قم در این زمینه جزو استان‌های پیشتاز کشورمان است.

احمدی در پایان با اشاره به اینکه امکان سنجی خوشه فرش در استان زنجان انجام شده است، متذکر شد: اگر راه اندازی این خوشه در جلسه مصوب شود فراخوان و اقدامات لازم در این زمینه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/73008/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول