اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت خوشه‌های لبنی اردبیل:

20 کارخانه لبنیات در اردبیل فعال است

مدیرعامل شرکت خوشه‌های لبنی اردبیل گفت: در حال حاضر 20 کارخانه تولید محصولات لبنی در استان اردبیل فعالیت دارند و در این عرصه به امر تولید و اشتغالزایی مشغول هستند.

20 کارخانه لبنیات در اردبیل فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسلام محمدی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری واحدهای لبنی در شهرستان گرمی اظهار داشت: با صدور مجوز برای 42 واحد جدید با تکنولوژی‌های نوین تلاش برای افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه است که انتظار می‌رود این سرمایه‌گذاری‌ها با افزایش ظرفیت تولید محصولات لبنی که اغلب نیز مجهز به تکنولوژی‌های جدید هستند، انجام شود.

وی شمال استان را قطب تولید شیر و محصولات لبنی اعلام کرد و یادآور شد: آنچه که در این مناطق مایه نگرانی است اینکه با وجود تولید صدها تن شیر مرغوب گوسفندی و سایر دام‌ها کارخانه تولید پنیر و دیگر محصولات فرآوری شده شیر وجود ندارد و برخی از دلالان سعی می‌کنند شیر تولیدی خانوارهای روستایی را با کمترین نرخ خریداری کرده و آن را تبدیل به فرآورده‌های مختلف کنند که در این زمینه به نظر می‌رسد همچنان نیاز به حمایت و را‌ه‌اندازی واحدهای پنیر در منطقه است.

مدیرعامل شرکت خوشه‌های لبنی اردبیل به طعم و مزه خوب شیر گوسفندی منطقه مغان به عنوان یکی از مرغوب‌ترین محصولات تولیدی دامداران منطقه اشاره کرد و افزود: کیفیت شیر تولیدی در این منطقه بسیار بالا است به طوری که 50 درصد شیر تولیدی استان از نوع گوسفندی در سه شهرستان گرمی پارس‌آباد و بیله‌سوار تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

محمدی مجموع ظرفیت تولید شیر در استان را بیش از 450 هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: این ظرفیت و توان می‌طلبد که ما به فکر توسعه صنعتی خوشه‌های لبنی در منطقه باشیم که در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های خوبی نیز انجام شده علاوه بر فعالیت 20 کارخانه لبنی در استان دو برابر این ظرفیت نیز مجوز گرفتند تا فرآوری آنها ارتقا یابد.

در این جلسه فرماندار شهرستان گرمی نیز با انتقاد از نبود یک واحد تولیدی پنیر برای تولید و عرصه پنیر با برند مشخص منطقه خاطرنشان کرد: از استان‌های همجوار برخی‌ها به منطقه آمده و با استفاده از شیر گوسفندی با نام تجاری لیقوان پنیر تولید کرده و روانه بازار می‌کنند که این خود به عرصه تولید منطقه‌ای ضربه و خدشه وارد می‌کند.

محمود علایی با بیان اینکه سالانه بیش از 36 هزار تن شیر خام در گرمی تولید می‌شود، گفت: اکثر این تولیدات به دلیل نبود کارخانه فرآوری و تولید پنیر و دیگر محصولات لبنی با کمترین ارزش افزوده از منطقه خارج شده و بهره‌برداری لازم از آن صورت نمی‌گیرد.

وی ارزش ریالی محصولات لبنی تولیدی این شهرستان را 150 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر پنیر تولیدی این منطقه با نام‌های دیگر در بازار به فروش می‌رسد که زیان قابل توجهی را متوجه دامداران کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،فرماندار شهرستان گرمی در پایان سخنان خود بیان داشت: تلاش ما بر این است تا در قالب خوشه‌های لبنی به فعال‌سازی کارخانه‌های مربوط به حوزه تولید و رونق محصولات و فرآورده‌های لبنی اقدام کرده و به سودآوری بیشتر و اشتغالزایی در منطقه کمک کنیم.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول