به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر پاشایی امشب در نشست شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: در دولت جدید اقداماتی که در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاده در رأس مجموعه آموزش و پرورش وزیری منصوب شده که قطعا تحولات آموزش و پرورش را به سوی افقهای روشن رهنمون خواهند کرد.
وی افزود: با اقدامات آموزش و پرورش دو رویکرد، استفاده حداکثری از امکانات و منابع موجود چه منابع مادی چه منابع انسانی و ایجاد امکانات و ظرفیتهای جدید برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش مثل جلب مشارکتهای همه جانبه مردم معلمان و دانشآموزان و اولیا در حوزه تعلیم و تربیت عملی میشود.
وی با اشاره به اولویتهای اعلامی از سوی آموزش و پرورش برای سال 93، اضافه کرد: آموزش و پرورش استان برای ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی و توسعه مشارکتهای همهجانبه، برنامههایی را انجام داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مطالبات ریاست جمهوری مبنی بر اجرای زنگ انشاء و زنگ کتابخوانی و زنگ گفتوگو گفت: این موضوعات به شدت از سوی آموزش و پرورش پیگیری میشود و در این زمینه نکاتی نیز انجام گرفته است.
وی ادامه داد: برای این سیاستها، استفاده حداکثری از امکانات و منابع موجود و عملیاتی کردن بودجه مطرح شده است.
پاشایی افزود: تشکیل اتاقهای فکر در سطح اداره کل و ادارات آموزش و پرورش استان برای ایجاد هماهنگی و رسیدن به افقهای روشن در سطح استان به شکل جدی انجام پذیرفته است.
وی بیان کرد: همچنین از دیگر برنامههای آتی این اداره کل را ایجاد و راهاندازی دبیرخانه دایمی برای اجرایی و عملی کردن اولویتهای آموزش و پرورش و مطالبات رئیس جمهوری و نظرسنجی و رفع موانع و اشکالات طرحهای در حال اجرا، عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی خاطر نشان کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید بر اجرای طرحهای جدید نیست بلکه هدف رفع گرههای پیدا و پنهان آموزش و پرورش و طرحهای اجرا شده است.
وی ادامه داد: اگر مشکلات به وجود آمده در سطح وزارتخانه باشد به تهران منعکس میشود و اگر در سطح استان و اختیارات آموزش و پرورش استان باشد رفع و در غیر این صورت به شورای آموزش و پرورش استان منعکس میشود.
پاشایی همچنین تقاضا و برنامهریزی به منظور کیفیتگرایی و کیفیتبخشی در امور و فعالیتهای آموزش و پرورش را از دیگر برنامههای این اداره کل عنوان کرد و افزود: به شدت پیگیر نهضت کیفیت و ارتقای بهرهوری و توانمندسازی در حوزههای مختلف آموزش و پرورش در کنار کمیت، هستیم تا از نهضت کمیت به نهضت کیفیتگرایی بپردازیم.
انتهای پیام/60001/ش30/د1000