اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

برنامه‌های دهه فجر چرام همسو با تبیین انقلاب باشد

امام جمعه چرام گفت: برنامه‌های دهه فجر چرام همسو با تبیین انقلاب باشد.

برنامه‌های دهه فجر چرام همسو با تبیین انقلاب باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری عصر امروز در شورای اداری شهرستان چرام با بیان اینکه دهه فجر یکی از طلایی‌ترین دوران انقلاب اسلامی ما است، چراکه آرزوی انبیا و اولیا محقق شد، اظهار کرد: بلافاصله پس از انقلاب جنگ تحمیلی صورت گرفت و فرصت نشد که برای عموم تبیین شود انقلاب چه بود.

وی، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را دو نقطه درخشان در تاریخ ایران اسلامی دانست و عنوان کرد: اسلام بدون اهرم قدرت که همان حکومت است، نمی‌تواند پیشرفت کند که هدف همه انبیا و اوصیا اسلام بود.

امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که اسلام برای پیشبرد اهداف خود نیازمند به قدرت بود و امام راحل برای قدرت قیام نکرد بلکه برای ارزش‌های اسلام قیام کرد، تصریح کرد: امام حسین (ع) نیز برای اسلام قیام کرد، نام اسلام را زنده نگه داشت اما قدرت به دست نیاورد.

این مسئول، با یادآوری اینکه قبل از اسلام حکومت بود اما قدرت اجرای احکام وجود نداشت، تصریح کرد: بدون حکومت، اسلام نمی‌تواند کاربرد داشته باشد و موانع زیادی در سد راه به وجود خواهد آمد.

طزری با تأکید بر اینکه باید قدر این نقطه عطف در تاریخ کشور را بدانیم، یادآور شد: کشورهای دیگر را مشاهده می‌کنیم که تاریخ استقلال خود را از یوغ استعمار جشن می‌گیرند، بنابراین ما هم هرسال دهه فجر را باشکوه‌تر برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما یکی از قدرت‌های بزرگ منطقه هستیم و همه به آن اعتراف دارند، می‌بینیم برای اینکه ایران را در کنفرانس ژنو 2 دعوت کنند یا نه، چه بلوایی برپا است و این نشان دهنده این است که ما امروز به اوج قدرت و اقتدار رسیده‌ایم و در منطقه خاورمیانه حرف اول را می‌زنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام، خاطرنشان کرد: ضمن برگزار کردن باشکوه دهه فجر در چرام نسبت به سال‌های قبل، یکی از برنامه‌ها را تببین قرار دهیم که از کجا به اینجا رسیدیم و هر مسئولی که خدمات نظام را بیان نکند، مردم را طلبکار نظام کند در پیشگاه خداوند مسئول است.

طزری با بیان اینکه دهه فجر عید همه مظلومان عالم است که ثمره خون هزاران شهید و حاصل اندیشه امام (ره) است، گفت: دهه‌فجر فرصت خوبی برای تشریح اهداف انقلاب است و باید تمام عزم و اراده خود را جهت هر چه بهتر برگزارکردن برنامه‌های دهه‌فجر در طبق اخلاص بگذاریم.

خطیب جمعه چرام، دهه‌فجر را یادآور رهایی ملت ایران از ظلم دوران ستم‌شاهی دانست و گفت: دهه‌فجر، دهه شکوه ایمان و حماسه و افتخار برای ملت ایران و نقطه عطف عظیم و تحول بخش در تاریخ ایران اسلامی است.

انتهای پیام/82002/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول