اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنفرانس دریاچه ارومیه اعلام کرد

ارسال 150مقاله به دبیرخانه کنفرانس دریاچه ارومیه

دبیر علمی کنفرانس دریاچه ارومیه گفت: تا کنون 150 مقاله به دبیرخانه کنفرانس دریاچه ارومیه ارسال شده است.

ارسال 150مقاله به دبیرخانه کنفرانس دریاچه ارومیه

ناصر آق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کنفرانس بین المللی نجات دریاچه ارومیه در قالب سی و دومین گردهمایی تخصصی علوم زمین برگزار می‌شود.

دبیر علمی کنفرانس دریاچه ارومیه ادامه داد: سازمان زمین‌شناسی ایران در 17 استان کشور کنفرانس‌هایی را در هر استان با توجه به مشکلات آن منطقه برگزار می‌کند.

آق یادآور شد: در این کنفرانس از بهترین متخصصان در ارتباط با دریاچه‌های شور و احیای دریاچه‌های در حال خشک شدن دعوت کردیم.

وی با بیان اینکه تا کنون ایده‌های ارائه شده مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به یک راهکار عملی برسیم، یادآور شد: بیش از 150 مقاله تا کنون به دبیرخانه کنفرانس رسیده که مورد بررسی قرار گرفته و ایده‌های اصلی برای ارائه راهکار استفاده می‌شود.

آق گفت: نشست‌های تخصصی متنوعی چند روز قبل از برگزاری کنفرانس برگزار خواهد شد و مهم‌ترین بخش کنفرانس نشست‌های تخصصی با همکاری متخصصان داخلی و خارجی خواهد بود.

وی بررسی عوامل از جمله اثرات تغییر اقلیم، اثرات کشاورزی، سدسازی، مصرف در صنعت، مصرف شهری و استفاده بی‌رویه از آب‌های سطحی و زیرزمینی در خشک شدن دریاچه ارومیه را از محورهای همایش عنوان کرد و ادامه داد: باید اثرات هر کدام به صورت دقیق بررسی و ریشه‌ها و سهم هر کدام دقیق‌تر مشخص شود.

انتهای پیام/61005/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول