اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس خبر داد

اجرای 1358 پروژه محرومیت‌زدایی و سازندگی در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس از اجرای 1358 پروژه محرومیت‌زدایی و سازندگی در مناطق محروم استان در طول سه سال گذشته خبر داد.

اجرای 1358 پروژه محرومیت‌زدایی و سازندگی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: 277 پروژه از این آمار در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی و از محل اعتبارات قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام شده است.

وی اظهار داشت: احداث 11 مدرسه، 13 غسالخانه، 7 مسجد، 9 خانه عالم، 5 کتابخانه، 11 پل، 2 مورد فاضلاب روستایی، 125 مورد کمک به بازسازی مساجد، 11 مورد زمین ورزشی و 7 مورد آبرسانی روستایی از جمله طرح‌هایی هستند که در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی انجام شده است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان اضافه کرد: هزار و 81 پروژه هم در قالب طرح‌های بسیج سازندگی در روستاهای استان اجرا شده است که در رفع نیازهای مردم ساکن در روستاهای محروم موثر واقع شده است.

سردار رجبی گفت: در این بخش طرح‌های زودبازده، عام‌المنفعه و کم‌هزینه که از نیازهای اساسی مناطق محروم است، اجرایی می‌شود.

به گفته وی، احداث 18 کتابخانه روستایی و 11 مدرسه، 24 خانه عالم، 91 غسالخانه، احداث 105 زمین ورزشی در روستاها، 40 مورد آبرسانی روستایی، ساماندهی 11 گلزار شهدای روستایی و 7 مورد آبرسانی در روستاها از جمله این پروژه‌هاست.

فرمانده سپاه کردستان، تعمیر و بازسازی 19 خانه محروم، احداث یک مدرسه شبانه‌روزی، 15 مورد بهسازی جایگاه دام، احداث 5 استخر دو منظوره، تعمیر و بهسازی 570 مورد مدرسه در قالب طرح هجرت و احداث 64 دهیاری را از دیگر طرح‌های اجرایی سپاه کردستان در بخش سازمان بسیج سازندگی برشمرد.

سردار رجبی در ادامه رابطه توسعه و امنیت را مستقیم خواند و گفت: امنیت زیرساخت توسعه و توسعه نیز امنیت‌آفرین است.

به گفته وی، هر اندازه که دامنه طرح‌های توسعه‌ای و رفاهی استان گسترش پیدا کند، امنیت قابل‌قبول و پایدارتر خواهد بود.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان افزود: در استان کردستان به دلیل حاکم بودن امنیت پایدار زیرساخت‌های توسعه‌ای فراهم است لذا باید این اهتمام در مسئولان به وجود آید که در راستای جبران محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌های استان حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ وجود عرصه‌های محرومیت در استان کردستان که بیشتر از سایر استان‌هاست، خیلی از طرح‌های زیربنایی و زیرساختی ناظر به هزینه‌های بالای استان را سپاه انجام می‌دهد. این طرح‌ها از جمله سدها که زمان‌بر و هزینه‌بر است توسط قرارگاه خاتم انجام می‌شود.در ضمن قرارگاه خاتم اعلام آمادگی کرده است تا در صورت واگذاری طرح‌‌ها، کردستان به صورت ویژه دیده شود.

فرمانده سپاه کردستان گفت: طر‌ح هایی هم که زودبازده، عام‌المنفعه و کم‌هزینه است توسط خود سپاه استان انجام می‌شود که موجب ارتقای امنیت و تثبیت ماندگاری مردم در روستاها می‌شود.

وی در پایان گفت: سپاه کردستان کارهای محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم را به صورت جاری انجام می‌دهد و هر اقدامی که در راستای برقراری امنیت برای آسایش و رفاه مردم باشد، مانند عبادت انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/79002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول