اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان:

آثار تاریخی خوزستان صاحب نقشه GIS می‌شوند

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: آثار تاریخی خوزستان صاحب نقشه GIS می‌شوند و برای این کار مقدمات امر فراهم شده است.

آثار تاریخی خوزستان صاحب نقشه GIS می‌شوند

افشین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: آثار تاریخی خوزستان بسیار متعدد و گسترده هستند و به این دلیل از همه آثار استان نیازمند نقشه‌ای جامع هستیم تا بتوان وضعیت آثار را به خوبی به نمایش بکشد و به این دلیل تهیه نقشه GIS آثار تاریخی استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تهیه نقشه GIS یکی از روش‌های پیشرفته برای مدیریت آثار تاریخی است و به این دلیل می‌کوشیم تا با استفاده از این تکنولوژی گامی در راستای مدیریت آثار تاریخی استان برداریم.

وی خاطرنشان کرد: خوزستان دارای توانمندی‌های زیادی است و باید تلاش کرد تا با به کارگیری جدید‌ترین تکنولوژی‌ها در این زمینه قدم‌هایی برای سامان‌دهی به وضعیت آثار تاریخی برداریم.

حیدری افزود: برای اجرای این برنامه در بخش اعتبارات تملک‌ دارایی سرمایه‌ها اداره کل میراث فرهنگی خوزستان اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم تا این پروژه مهم برای میراث فرهنگی خوزستان اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت آثار تاریخی شهرهای تاریخی با این نوع نقشه به طور کامل ثبت می‌شود و به نحوی هرگونه تغییر و مرمت در اثر تاریخی به ثبت خواهد رسید و این مسئله برای ابنیه‌های خوزستان نیازی ضروری بود که محقق خواهد شد.

انتهای پیام/72006/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول