اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد تاکید کرد

لزوم توجه بیشتر به نشر کودک برای ارتقای فرهنگ مطالعه در کشور

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای آنکه بتوانیم سرانه مطالعه را در کشور ارتقا دهیم باید به نشر کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای شود زیرا علاقه به کتاب و مطالعه در این سنین به وجود می‌آید.

لزوم توجه بیشتر به نشر کودک برای ارتقای فرهنگ مطالعه در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید عباس صالحی صبح امروز در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب استان قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قم دومین مرکز چاپ و نشر در کشور محسوب می‌شود، گفت: نشر گسترده کتاب‌های حوزه معارف دینی قم را در این زمینه به رتبه نخست ارتقا داده است.

وی افزود: برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب استان قم در مجتمع ناشران که فضایی جذاب و مناسب دارد موجب شده است جذابیت نمایشگاه هم بیشتر شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قم می‌تواند در مسیر برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی هم گام بردارد، عنوان کرد: سابقه قم در حوزه نشر بسیار درخشان است ولی باید زیرساخت‌های مربوط به مکان برگزاری و نیز زمینه‌های گسترده‌تر رسانه‌ای فراهم شود تا بتوان نمایشگاه‌های بین‌المللی را در قم برگزار کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در نهمین نمایشگاه کتاب استان قم ادامه داد: برای آنکه بتوانیم سرانه مطالعه را در کشور ارتقا دهیم باید به نشر کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای شود زیرا علاقه به کتاب و مطالعه در این سنین به وجود می‌آید.

صالحی عنوان کرد: هر چقدر در حوزه نشر بتوانیم ذائقه کودکان و نوجوانان را به سمت مطالعه کتاب‌های مفید نزدیک‌تر کنیم در ادامه می‌توانیم نسلی اهل مطالعه را تربیت کرده و در زمینه بازار نشر نیز اعتماد اقتصادی بیشتری را به وجود آوریم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آسیب در حوزه نشر کودک و نوجوان موجب ضرر رسیدن به فرهنگ جامعه در سال‌های آینده خواهد شد، گفت: لازم است مجموعه‌های مختلفی مانند ناشران، مولفان و همچنین رسانه‌ها در این زمینه پیشگام باشند و در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در میان آینده‌سازان کشور حرکت کنند.

انتهای پیام/78004/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول