اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرج تأکید کرد

اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه کتاب

فرماندار کرج بر اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در بین نسل امروز تأکید کرد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدتقی ایرانی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کرج اظهار داشت: متأسفانه هم‌اکنون سرانه مطالعه کتاب در بین نسل امروز از استانداردها نیز بسیار پایین‌تر است.

وی اذعان داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که این سرانه توسعه یافته و نوجوانان و جوانان بیشتر به سمت مطالعه کتاب سوق داده شوند.

این مسئول با بیان اینکه باید دلایل پایین بودن سرانه مطالعه کتاب را مورد بررسی قرار داد، افزود: گران بودن برخی از کتب و همچنین نبود کتاب‌های مورد علاقه نسل امروز یکی از مهمترین مشکلات است.

ایرانی با بیان اینکه نقش کتاب در زندگی بشر بر هیچکس پوشیده نیست، تأکید کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهیم ترغیب و تشویق تمامی اقشار جامعه به کتاب خواندن است.

وی ادامه داد: البته والدین نیز نقش بسیار مهمی را در توسعه این فرهنگ در بین فرزندان خود دارند.

این مسئول بیان کرد: اگر خانواده‌ها در سبد کالایی خود خرید کتاب را نیز بگنجانند این مهم بیش از گذشته در بین خانواده‌ها نهادینه شده و نسل امروز با فرهنگ مطالعه کتاب آشناتر خواهد شد.

فرماندار کرج با بیان اینکه باید شیوه‌های جذاب کتاب خواندن را فراهم آوریم‌، افزود: ما باید بپذیریم که نتوانسته‌ایم از فرصت‌های موجود استفاده کنیم لذا باید با تدابیر اندیشیده شده در امر تبلیغ کتابخوانی پیش رفته و زمینه‌های استفاده از منابع مختلف کتاب را فراهم آوریم.

در ادامه این جلسه همچنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز نیز گفت: متأسفانه با دست خالی و به تنهایی و بدون کمک مردم و دستگاه‌ها کار به جایی نخواهد رسید، در این راستا تلاش‌های مجموعه کتابداران در سطح استان بر کسی پوشیده نیست.

رمضانعلی محسنی بر نهادینه‌کردن فرهنگ مطالعه در خانواده‌ها تأکید کرد و افزود: توسعه زیرساختی در شاخص‌های کتاب و کتابخوانی از مهمترین اقداماتی است که باید در این حوزه انجام شود.

انتهای پیام/2302/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول