اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

ناگفته‌های ادعا شده طرح ترافیک شیراز افشا شود

شهردار شیراز گفت: آنچه که پلیس بیان کرده مبنی بر این که مسائلی پشت پرده طرح ترافیک وجود دارد که اگر بیان کنیم، مردم خوشحال می‌شوند، افشا شود.

ناگفته‌های ادعا شده طرح ترافیک شیراز افشا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر امروز در بیست و پنجمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: مشخص نیست چه مسئله‌ای در پشت پرده این طرح وجود دارد که ما خبر نداریم جز اینکه طرح ترافیک برای خدمت به مردم، نجات شهر از آلودگی و جنگ اعصاب روزانه، کاهش مصرف سوخت، کمک به خدمات‌رسانی خودروهای امداد و اورژانس و بهبود حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ما علاقه نداریم که حتی یک مجوز کارت تردد در محدوده طرح ترافیک بفروشیم و اگر شورای ترافیک مصوب کند این کار انجام نشود، آن را انجام نمی‌دهیم و از ورود تمام خودروها جلوگیری می‌کنیم.

پاک فطرت با اشاره به این که روزانه 400 خودرو به شهر شیراز اضافه می‌شود ادامه داد: 500 هزار خودرو در شیراز در حال تردد است و حدود 50 هزار خودرو نیز فرسوده است که باید به کمک دولت نوسازی شود.

این مدیر شهری خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز شهر شیراز از اوایل سال 90، 15.48 متر مربع بوده و در پایان سال 91 به 18 متر مربع رسیده که این به غیر از کمربند سبز شهری شیراز است که هر سال 300 هکتار به آن افزوده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طرح جامع ترافیک و محدوده ترافیک تنها مربوط به شیراز نیست و چهار کلان‌شهر کشور با آن درگیر هستند.

پاک فطرت با بیان این که شهرداری حدود چهار سال است که برای طرح ترافیک هزینه می‌کند که بخشی از آن منجر به نرده‌گذاری خیابان‌ها شده است.

وی ابراز داشت: نرده‌گذاری توسط شورای ترافیک شهرستان و بعد در شورای ترافیک استان با ریاست استاندار و عضویت پلیس بررسی شده است.

شهردار شیراز ادامه داد: شهرداری بدون مجوز پلیس نمی‌تواند قسمتی از خیابان را نرده‌گذاری کند و البته اگر قرار است طرح ترافیک اجرا نشود بهتر است نرده‌ها جمع‌آوری شوند.

وی با بیان اینکه اجرای نیمه‌تمام یک طرح گاه معضلات بیشتری ایجاد می‌کند، گفت: ممکن است طرحی که اجرا می‌شود برای 10 درصد مردم مشکلاتی ایجاد کند و موجب خشنودی 90 درصد مردم شود.

به گفته وی، برای قضاوت در مورد بازخورد یک طرح نباید تنها به کسانی که در مقابل شورا یا استانداری حاضر می‌شوند، اکتفا کرد بلکه باید با انجام یک نظرخواهی افرادی که با استفاده از اتوبوس سریع‌تر به مقصد می‌رسند را نیز در آمارها محسوب کرد.

وی ادامه داد: نرده‌گذاری از نظر فرهنگی چندان مطلوب نیست اما برای آن که یک اتوبوس با 50 مسافر پشت سر خودروهای تک‌سرنشین معطل نشود، چاره‌ای جز این کار نیست.

شهردار شیراز البته تصریح کرد: شورای ترافیک و پلیس تکلیف را مشخص کنند که طرح ترافیک اجرا می‌شود یا خیر که اگر پاسخ منفی باشد شهرداری نیز نرده‌گذاری‌ها را به ویژه در خیابان انقلاب بر می‌دارد.

به گزارش فارس، این سخنان پاک فطرت پس از آن مطرح شد که رئیس شورای اسلامی این شهر از گلایه کسبه و ساکنان مناطقی مانند خیابان زند، مشیر فاطمی، نادر و ... خبر داد و تاکید کرد که بهتر است اجرای طرح ترافیک و نرده‌گذاری تفکیک شود تا به مردم فشار مضاعف وارد نشود.

انتهای پیام/‌2448/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول