اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی آذربایجان‌شرقی:

مشکلات ترافیک کلانشهر تبریز حل شود

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مرکز واحدهای تجاری، پزشکی، نظامی و دولتی در محدوده مرکزی کلانشهر تبریز موجب ایجاد ترافیک سنگین در این محدوده شده است و تسریع در مدیریت ترافیک و جابه‌جایی این واحدها ضروری است.

مشکلات ترافیک کلانشهر تبریز حل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رحیم جهانی امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تراکم ادارات دولتی و غیردولتی در محدوده مرکزی تبریز، به خصوص خیابان ارتش جنوبی و هفده شهریور، یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش حجم تردد خودروها در این مسیر بوده و باعث ایجاد ترافیک سنگین شده و موجبات نارضایتی شدید مردم را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های ترافیکی به تنهایی نمی‌تواند در مدیریت ترافیک شهری مؤثر باشد و لزوم انتقال ساختمان‌های اداری و نظامی و برخی مشاغل به خارج از محدوده های پر تردد بیش از پیش احساس می‌شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تمرکز ساختمان‌های پزشکی در خیابان‌های هفده شهریور و پاستور جدید تصریح کرد: عدم پیش‌بینی پارکینگ برای این واحدها باعث توقف خودروها در محدوده‌های غیرمجاز شده و در نهایت ایجاد ترافیک سنگین در اکثر ساعات روز شده است.

جهانی عنوان کرد: میدان تیر ارتش واقع در کمربندی میانی این شهر به علت بلا استفاده بودن، بهترین موقعیت برای احداث شهرک سلامت و انتقال مطب پزشکان از منطقه مرکزی و پر تردد به شهرک سلامت تلقی می‌شود و ضرورت دارد، مسئولان ترافیک شهری در این زمینه ورود کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این طرح برای مدیریت و کنترل هدفمند ترافیک می‌تواند نقش مهمی ایفا کند ابراز داشت:کاهش بار ترافیکی و نیز تسهیل عبور و مرور وسائط نقلیه در هسته مرکزی و امکان تسهیل در مراجعه بیماران به پزشک معالج در شهرک سلامت، یکی دیگر از مزایای اجرای این طرح است.

جهانی در پایان یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و رفع درصد بالایی از حجم ترافیک در شهر تبریز نیازمند هماهنگی دستگاه‌های متولی و افزایش فرهنگ شهرنشینی از طریق ارگان های مسئول در امر آموزش می‌تواند در رفع این معضل مؤثر باشد.

انتهای پیام/60002/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول