اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک:

نجابت مردم بستک در امدادرسانی به زلزله‌زدگان تأثیرگذار بود

فرماندار بستک گفت: تلاش و همت مسئولان و همکاری و نجابت مردم بستک در ارائه خدمات به زلزله‌زدگان تأثیرگذار بود.

نجابت مردم بستک در امدادرسانی به زلزله‌زدگان تأثیرگذار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان شهرستان در محل مسجد جامع این شهر ضمن تقدیر از کلیه یاری‌دهندگان مردم در زلزله بستک، با بیان اینکه زلزله چشمه‌ای از عظمت خداوند را به نمایش گذاشت، اظهار داشت: با وقوع این حادثه، باید بدانیم که اگر اراده حضرت حق بر چیزی استوار شود، در عرض چند ثانیه می‌تواند تمام داشته‌های انسان را بگیرد.

وی عدم وجود نیروی لازم در هلال‌احمر و انبار امدادی بستک را یکی از عوامل ضعف در امدادرسانی این حادثه دانست و افزود: تعداد کشته‌های این زلزله بزرگ تنها یک نفر بود که این امر با توجه به میزان خسارات و شدت زلزله، تعجب همگان را بدنبال داشت که چیزی جز لطف الهی نبود.

فرماندار بستک با اشاره به حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در دو روز نخست حادثه، خاطرنشان کرد: در حادثه زلزله بستک حضور مقامات عالی کشوری در شهر بستک چشمگیر بود و این امر موجب تسریع روند امدادرسانی و کمک‌ها شد.

مشتاق‌زاده با بیان اینکه تلاش رسانه‌های بیگانه، در راستای ضربه زدن به نظام و نادیده گرفتن تلاش مردم و مسئولان بود، بیان داشت: رسانه‌های فارسی‌زبان خارج کشور به شدت بدنبال کسب اخبار و اطلاعات از شهرستان و سیاه‌نمایی در خصوص نحوه مدیریت بحران و خدمات‌رسانی به مردم بودند.

وی با اشاره به اینکه این رسانه‌ها چندین‌بار با اینجانب و نماینده مجلس تماس گرفتند، ادامه داد: البته آنها در دریافت اطلاعات از این ناحیه موفقیتی کسب نکردند اما همواره باید مراقب اقدامات معاندان باشیم.

فرماندار بستک با اشاره به اتصال برق، آب و تلفن پس از گذشت چند ساعت از وقوع زلزله، اضافه کرد: شروع به کار ادارات در نخستین روزهای زلزله، انجام برآورد خسارت‌ها در مدت یک هفته و انجام اقدامات بهداشتی و درمانی در روزهای اول زلزله از نکات برجسته در این حادثه بود.

وی به حضور معاون رئیس‌جمهور و بازدید از منازل تخریب شده اشاره کرد و گفت: استاندار هرمزگان در دو مرحله در شهرستان حضور یافت و جلسه ستاد بحران را برگزار کرد که تاثیر بسزایی در امور داشت.

مشتاق‌زاده با اشاره به اینکه متأسفانه عده‌ای با مقاصد خاص، و با استفاده از فضای مجازی سعی در القای ناکارآمدی مسئولین و سیاه‌نمایی داشتند، تاکید کرد: آنها تلاش می‌کردند توزیع خدمات امدادی را نامناسب جلوه دهند.

فرماندار بستک ادامه داد: زلزله بستک بار دیگر لزوم اتخاذ تدابیر پیش‌گیرانه و جدی را بیش از پیش آشکار ساخت و قطعا یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق خدمات امدادی، نجابت، تواضع و مهربانی مردم بستک بوده است.

مشتاق‌زاده با اشاره به اینکه حجم کمک‌های مردمی و خیرین به شهرستان بستک قابل توجه بوده است، خاطرنشان کرد: مدیریت بحران در شهرستان بستک با زمان‌شناسی به موقع، کلیه مراحل امدادی و خدماتی را برابر با استانداردهای اعلام شده پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/88006/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول