اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم خبر داد

اجرای ویژه برنامه‌های هفته هوای پاک در قم

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم گفت: در صورتی می‌توانیم هوایی سالم داشته باشیم که از انرژی پاک استفاده کنیم.

اجرای ویژه برنامه‌های هفته هوای پاک در قم

به گزارش خبرنگار فارس از قم، محمودعلی رکنی پیش از ظهر امروز در نشستی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به نقش حیاتی هوای پاک اظهار کرد: باید از این عنصر ارزشمند برای ایجاد فضای مناسب برای خلاقیت و ابتکار حمایت کنیم و مردم جامعه را به سوی حفاظت و حراست از این عنصر هدایت کنیم.

وی داشتن هوای سالم را منوط به استفاده از انرژی پاک دانست و گفت: با توجه به پیشرفت جوامع کنونی استفاده از انرژی پاک بسیار لازم و ضروری است و فضای شهر نیز باید متناسب با استانداردهای زیست محیطی روز دنیا باشد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای علم است، تصریح کرد: باید با سلاح ارزشمند علم به سمت حفظ محیط زیست برویم و این امر تنها با همکاری، همدلی و هم‌افزایی آحاد مردم، نهضت‌ها و ارگان‌های مختلف ممکن می‌شود.

رکنی به نقش ارزشمند خبرنگاران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این قشر از جامعه همواره در همه حال تاثیرگذار بوده و هستند و در خصوص ایجاد فضای سالم و مناسب نیز باید از این ظرفیت موجود در جامعه بهره ببریم.

وی استاندارد شدن خودروها را همزمان با استاندارهای روز دنیا مهم خواند و تاکید کرد: بیش از 70 درصد آلودگی‌ در کلانشهرها در اثر خودروها است و در صورتی که این وسایل نقلیه با استانداردهای روز دنیا همگام شوند، می‌توانیم به داشتن هوایی پاک امیدوار باشیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی باید تقویت شود، گرچه ایجاد مترو و مونوریل در کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود.

رکنی چیدمان و آرایش ساختار فضای ساختمان‌ها را در پاکی هوا موثر عنوان و بیان کرد: با ایجاد کریدورهای مختلف می‌توان سرعت حرکت باد را مهار کرد و چینش درست ساختمان‌ها نیز در تخلیه هوا موثر هستند.

وی به نقش فضای سبز در استان اشاره و تصریح کرد: هر قدر فضای سبز بیشتری داشته باشیم، میزان اکسیژن و اثرگذاری روی پاک‌سازی هوا افزایش می‌یابد، حال این فضای سبز یا می‌تواند به صورت حلقه سبز در اطراف شهر باشد و یا در قالب بوستان‌ها و پارک‌هایی در داخل شهر ایجاد شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم تاکید کرد: امنیت زیست محیطی در صورت توجه به مولفه‌های قانونی محقق می‌شود و با خرد و عقلانیت می‌توانیم به اهداف و رسالت خود دست پیدا کنیم.

نقش ریزگردها در آلودگی هوا

رکنی ریزگردها را یکی از چالش‌های مهم عنوان و اظهار کرد: یکی از علل دیگر آلودگی هوا وجود ریزگردها است که تا عمق ریه نفوذ کرده و سلامت فرد را به خطر می‌اندازند و البته رفع این موضوع منوط به تامین حق آبه‌های زیست محیطی است.

وی ادامه داد: در صورتی که تالاب‌های استان مانند گذشته آب داشته باشند نه تنها در کاهش ریزگردها بلکه در صنعت گردشگری نیز نقش خواهند داشت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه ورودی و خروجی شهر شایسته شهر مقدس قم نیست، گفت: طی صحبت‌ها و جلساتی قرار بر این است واحدهای خدماتی و صنوف آلاینده به مناطق دیگر از جمله شهرک‌های صنعتی منتقل شوند.

رکنی به حضور مردم در همه عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مردم همواره حضور خود را در همه عرصه‌ها اثبات کرده‌اند، می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت و اطلاع‌رسانی و آموزش قدمی در تحقق اهداف برداریم.

وی در پایان به برنامه‌های هفته هوای پاک که از 29 دی ماه آغاز شده و تا پنج بهمن ادامه دارد، اشاره کرد و گفت: تخفیف مراکز معاینه فنی تا 20 درصد، پخش تیزر و زیرنویس در شبکه استانی قم، برگزاری مسابقات عکس، کنترل ویژه معابر شهری توسط نیروی انتظامی، برگزاری همایش‌های مختلف و ... از دیگر برنامه‌هایی هستند که در این هفته توسط اداره کل حفاظت از محیط زیست برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/78008/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول