اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

میانسالان از بسیاری از خدمات پزشکی محروم مانده‌اند

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: میانسالان کشورمان از بسیاری از خدمات پزشکی محروم مانده‌اند و نیازمند حمایت جدی برای ارتقای همه‌جانبه کیفیت زندگی هستند.

میانسالان از بسیاری از خدمات پزشکی محروم مانده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشتی این دانشگاه در سمینار دو روزه شیوه زندگی سالم میانسالان که با حضور جمع کثیری از متخصصان، پزشکان، دندانپزشکان، پیراپزشکان و کارشناسان بهداشتی برگزار شد، هدف از برگزاری این سمینار را ارتقای سطح آگاهی پزشکان و پیراپزشکان در زمینه تغذیه در میانسالان، مشکلات شایع در دوران یائسگی، بهداشت روان و شناخت بیماری‌های شایع در دوره میانسالی عنوان کرد.

محمد مقدمی گفت: نیمی از جمعیت کشورهای در حال توسعه از جمله کشور ما را بزرگسالان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: جمعیت این گروه به طور روزافزون در حال افزایش است و تا چند دهه آینده با سرعت بیشتری نسبت به سایر گروه‌های سنی ادامه دارد.

این مسئول تصریح کرد: این گروه کثیر و مولد جامعه که تاکنون به دلیل تمرکز بر گروه‌های پرخطر دیگر مانند کودکان، مادران باردار و... از بسیاری از خدمات محروم مانده‌اند نیازمند حمایت جدی برای ارتقای همه‌جانبه کیفیت زندگی هستند، از این رو شناخت عوامل خطر و بیماری‌های شایع در این دوره سنی تاثیر بسزایی در سلامت آنان دارد.

مقدمی تصریح کرد: برنامه ارائه خدمات سلامت میانسالان در دو قالب سبا و سما (سلامت بانوان و سلامت مردان ایرانی) با هدف پیشگیری، تشخیص و درمان زودرس بیماری‌های شایع در این دوره سنی توسط گروه سلامت میانسالان حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال اجرا و گسترش است.

انتهای پیام/2448/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول