اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی اداره بهزیستی دماوند:

خانه سالمندان دماوند تنها 15 سالمند دارد

معاون امور توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت:‌ خانه سالمندان شهرستان دماوند تنها 15 سالمند دارد که 12 نفر آنها زن و بقیه مرد هستند.

خانه سالمندان دماوند تنها 15 سالمند دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران،‌ طاهره بهاری عصر امروز در بازدید از مرکز گروه‏‌های خودیار کانون مهر دماوند بیان کرد:‌ دلیل تعداد اندک سالمندان در دماوند این بوده که در فرهنگ مردم این شهرستان، نگهداری از سالمند در هر شرایطی در منزل قابل قبول‌تر است.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه مردم به این فرهنگ برسند، افزود:‌ در واقع، نگهداری و مراقبت از برخی از سالمندان که مشکلات خاص دارند، در منزل بسیار مشکل است.

معاون امور توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند مشکلات خاص سالمندان را آلزایمر، عدم کنترل ادرار یا کم‏‌توانی شدید خواند و ادامه داد: ‌مسلما در این شرایط، سالمندان در مراکز نگهداری از امکانات و خدمات بهتری بهره‌مند خواهند بود.

بهاری اظهار کرد: ماهانه یک میلیون و 200 هزار ریال یارانه به ازای هر سالمند از سوی سازمان بهزیستی کشور به حساب مسئول مرکز واریز می‏‌شود.

وی با بیان اینکه این مبلغ یارانه برای ارائه خدمات بهتر به سالمندان است، گفت: همه مراکزی که مجوز فعالیت از سوی بهزیستی استان تهران دارند، توسط کارشناس مراکز خصوصی بهزیستی شهرستان مورد بازدید ماهانه قرار می‌گیرند.

معاون امور توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند بیان کرد: در این بازدیدها، تمام مسائل مربوط به سالمندان از قبیل خورد و خوراک، بهداشت، پزشکی و درمانی و . . . بررسی می‌شود.

وی هدف از بازدیدها را بررسی عملکرد مراکز بر اساس یارانه‌های دریافتی خواند و افزود: طی این بازدیدها، تلاش می‌شود تا سالمندان که همچون گنجینه‌ای درخشان در این سرزمین هستند، وضعیت رضایت‌بخش‌تری داشته باشند.

گفتنی است؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند و معاون توانبخشی این نهاد، به همراه نمایندگان شهرداری و شورای اسلامی شهر، به مناسبت هفته وحدت،‌ از مرکز سالمندان شهرزاد و کانون مهر دماوند بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول