اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام(ص) صورت می‌گیرد

برگزاری آیین عمامه‌گذاری 50 طلبه در شیراز

معاون امور روحانیت و حوزه‌های علمیه تحت اشراف آیت‌الله ایمانی از عمامه‌گذاری 50 طلبه در مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در سومین حرم اهل‌بیت(ع) خبر داد.

برگزاری آیین عمامه‌گذاری 50 طلبه در شیراز

حجت‌الاسلام امین رصاف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز از برگزاری جشن باشکوه میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) بعد از نماز مغرب و عشای امشب در حوزه علمیه مولی‌الموحدین(ع) خبر داد و اظهار داشت: همزمان با برگزاری این جشن باشکوه 50 طلبه این حوزه که تحت اشراف نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز است، به دست ایشان معمم می‌شوند.

وی افزود: این دومین سال است که با برگزاری اینگونه مراسم، عمامه‌گذاری طلبه‌های این حوزه به دست آیت‌الله اسدالله ایمانی صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، حوزه علمیه مولی‌الموحدین(ع) در سومین حرم اهل‌بیت(ع) توسط آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی احداث و در چند ماه گذشته تحویل آیت‌الله ایمانی شد.

در حال حاضر در این حوزه 210 طلبه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 168 نفر از امکانات خوابگاهی این حوزه استفاده می‌کنند.

در این حوزه 33 استاد مشغول به تدریس هستند و طلاب آن از سه وعده غذای روزانه آن نیز استفاده می‌کنند.

این حوزه به فضاهای ورزشی از قبیل استخر و زمین فوتبال و همچنین اتاق کامپیوتر با اینترنت دائم و مناسب مجهز است و طلاب آن نیز از کتابخانه و سالن مطالعه وسیع و تخصصی بهره‌مند هستند.

این حوزه همچنین از فضاهای آموزشی مناسب و به‌ روزی برخوردار است و طلاب مشغول به تحصیل در آن با روش‌های نوین آموزشی به فراگیری زبان‌های انگلیسی و عربی می‌پردازند.

این طلاب همچنین از جلسات تفسیر قرآن کریم توسط امام جمعه شیراز بهره‌مند شده و پنج‌شنبه‌شب‌ها به روستاهای اطراف شیراز که از مبلغ محروم هستند، اعزام می‌شوند و در دو سطح مختلف با عنوان سفیران هدایت و نخبگان به تبلیغ می‌پردازند.

انتهای پیام/2448/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول