اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

پیام جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در چرام اتحاد و همبستگی مسلمانان باشد

امام جمعه چرام گفت: پیام جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در چرام، اتحاد و همبستگی مسلمانان باشد.

پیام جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در چرام اتحاد و همبستگی مسلمانان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری عصر امروز در نشست ستاد هماهنگی شئونات فرهنگی با اشاره به میلاد پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: در چند سال اخیر یکی از شخصیت‌های بزرگ اسلام که توهین بسیاری به ایشان شد، وجود عظیم‌الشان نبی اکرم (ص) بوده است که با کاریکاتورها و فیلم‌ها در صدد تضعیف اسلام بودند چراکه پیامبر نماد اسلام است.

امام جمعه چرام با اشاره به نامگذاری روز میلاد آن حضرت به نام روز اخلاق و برادری، گفت: آن حضرت اهتمام به صله رحم و اخلاق و رفتار حسنه و نیکو داشتند و در این راستا روایات و احادیث زیادی از ایشان نقل شده است.

این مسئول در ادامه، میلاد نبی مکرم اسلام را در زمان جاهلیت که سراسر رعب و وحشت آن‌ها را فرا گرفته بود و با خوی و خصلت زشت و ناشایست خود حقوق همدیگر را ضایع می‌کردند و غیرت و شجاعت را در چپاول و زورگویی می‌دانستند، مایه خیر و برکت دانست.

طزری تصریح کرد: همین اعراب با گرایش به دین مبین اسلام ضمن رعایت حقوق و برادری و پرهیز از خلق و خوی ناپسند به نشر دین اسلام پرداختند تا جایی که همواره در کنار پیامبر به احکام شرع مقدس اسلام عمل می‌کردند و از اعمال زشت خود دست کشیده و قائل به حقوق زنان و دختران در تمام مراحل زندگی شدند.

خطیب جمعه چرام با اشاره به معجزه‌هایی که در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) رخ داد، فرو ریختن بت‌های کعبه، شکست 14 کنگره ایوان کسری، خشک شدن دریاچه ساوه و بسیاری از اتفاقات دیگر که پیام زیادی برای تاریخ بشریت داشت را از جمله این معجزه‌ها ذکر کرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در عالم اسلام گروهی به نام مسلمانان که دیگران را نامسلمان می‌دانند، جنایت‌هایی با نام اسلام نشان می‌دهند، یادآور شد: این ایام فرصت خوبی است تا ما چهره واقعی دشمن را نشان داده و اتحاد و همبستگی که شرط لازم مسلمانان است را محک بزنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام، همچنین این ایام را فرصت خوبی دانست که علما و مسلمانان گروه‌های تکفیری را از خود دور کنند و ابراز کرد: ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد و نشان می‌دهیم که اسلام دین رحمت، صلح و سازش است.

انتهای پیام/82002/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول