اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمن ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری کنگره انفورماتیک تصویربرداری ایران در شیراز

رئیس پنجمین کنگره انفورماتیک تصویربرداری ایران گفت: این کنگره با حضور 200 نفر از اساتید، دانشجویان، کارشناسان رادیولوژی از چهارم تا ششم بهمن ماه سال جاری در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره انفورماتیک تصویربرداری ایران در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد لطفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: این کنگره با همکاری انجمن رادیولوژی ایران، مرکز تحقیقات تصویربرداری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و بخش رادیولوژی شیراز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیراز در زمینه رادیولوژی دیجتیال بدون فیلم از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است، افزود: در این کنگره اساتیدی از آکادمی بوروپکس اروپا و کشورهای اسپانیا، ترکیه و مالزی حضور می‌یابند و به آخرین دستاوردهای علم پزشکی در این زمینه می‌پردازند.

مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در سیستم رادیولوژی دیجیتال بدون فیلم، پزشکان می‌توانند در هر نقطه‌ای از جهان با دسترسی به اینترنت از آخرین وضعیت بیماران اطلاع یابند و با همکاران خود تبادل نظر کنند.

رئیس پنجمین کنگره انفورماتیک ایران بیان داشت: سیستم تصویربرداری ذخیره‌سازی انتقال تصاویر از سال آینده به صورت یکپارچه در تمام مراکز درمانی استان فارس راه‌اندازی و نصب می‌شود.

لطفی اضافه کرد: این سیستم هم‌اکنون در بیمارستان‌های شهید فقیهی، نمازی، حضرت زینب، علی اصغر، مرکز بهداشت والفجر و نیز شهرهای کازرون، مرودشت، آباده، نورآباد، لار، فیروزآباد و گراش نصب و در حال راه‌اندازی است.

رئیس پنجمین کنگره انفورماتیک تصویربرداری دیجیتال بدون فیلم کشور نیز در این نشست اظهار داشت: تاکنون 75 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال و از این تعداد 24 مقاله به صورت شفاهی پذیرفته شده است.

علیرضا شکیبا خاطرنشان کرد: با نصب این سیستم تمام بیمارستان‌های علوم پزشکی می‌توانند به‌جای استفاده از تصویر سنتی از دیجیتال بدون فیلم استفاده کنند.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول