اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

اعلام آمادگی استانداری آذربایجان غربی برای جذب سرمایه‌گذاران ترک

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی بر استقبال کامل و آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی استان برای پذیرش و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه سرمایه‌گذاران ترک تاکید کرد.

اعلام آمادگی استانداری آذربایجان غربی برای جذب سرمایه‌گذاران ترک

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه غلامرضا دیزج‌نژاد صبح امروز در نشست مشترک با هیئت اقتصادی "های صیاد" که به منظور افزایش تعامل با سرمایه‌گذاران ترک و جذب سرمایه‌های خارجی برای رشد و توسعه اقتصادی استان برگزار شد، با اشاره به موقعیت خاص اقتصادی استان در امر سرمایه‌گذاری اظهار داشت: در شرایط موجود منطقه شمال غرب کشور ایران، بستر مناسب و مفیدی برای سرمایه‌گذاری مهیا شده است.

وی با برشمردن برخی مزایای اقتصادی کشور به صورت عام و خاص، افزود: با ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی ماکو، منطقه ویژه سلماس و 9 گمرک و بازارچه‌های مرزی فعال و یا در شرف فعالیت که از فاکتورهای مهم موضوع سرمایه‌گذاری است زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان فراهم شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: مقامات ارشد دو کشور ایران و ترکیه عزم دارند در منطقه آزاد ماکو یک شهرک صنعتی مشترک بنا کنند.

وی گفت: با توجه به موقعیت‌های ممتاز منطقه‌ای و سیاست‌هایی که دولت ترکیه در آناتولی شرقی و شرق ترکیه در آینده دارد شاهد توسعه در اقلیم کردستان و نقاط شمال عراق خواهیم بود و با گره خوردن مباحث توسعه کشورهای منطقه در این خصوص، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های آینده در آذربایجان غربی فراهم می‌شود.

دیزج‌نژاد با اشاره به برخی مزیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استان آذربایجان غربی و ضمن اعلام مراتب استقبال کامل و آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی استان برای پذیرش و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه سرمایه‌گذاران ترک، اعلام کرد: سرمایه‌گذاران ترک می‌توانند با مساعدت و همکاری مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان ضمن سرمایه‌گذاری در استان، در این فضای روبه توسعه منطقه‌ای سهیم بوده و گام‌های مثبتی را برای پیشرفت فعالیت کاری خود بردارند.

انتهای پیام/61001/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول