اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

اسکان عشایر با تأمین اشتغال برای آنان مطلوب است

استاندار فارس گفت: اسکان عشایر زمانی مطلوب است که اشتغال آنان تأمین شده و شرایط مناسبی برای زندگی‌شان فراهم شود.

اسکان عشایر با تأمین اشتغال برای آنان مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، سید محمد احمدی در جمع مردم بخش‌های حسن آباد، سده، دهستان دژکرد و عشایر دشت بکان از توابع شهرستان اقلید اظهار داشت: جوهره مقدس خون شهدا پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرده و هیچ قدرتی توان ضربه زدن به این نظام مقدس را ندارد.

وی با بیان این که در سایه دین و تعالیم قرآنی زندگی خوب شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مسائل معنوی و فرهنگی باید مورد توجه قرار داشته باشد؛ زیرا معنویات پایه اصلی زندگی به شمار می‌رود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که دشمنان برای جلوگیری از اقتدار ایران اسلامی تلاش می‌کنند در مذاکرات هسته‌ای اختلال ایجاد کنند، افزود: اطمینان داریم که مشکلات رفع می‌شود و در آینده شرایط درخشانی را تجربه می‌کنیم.

استاندار فارس با بیان این که سفر مدیران این استان به شهرستان اقلید در فصل زمستان و زمان بارش برف، برای درک دقیق‌تر و ملموس‌تر مشکلات زندگی مردم این شهرستان صورت گرفته است، ابراز داشت: مسئولان با تمام توان در مسیر خدمتگزاری همه‌جانبه به مردم مناطق محروم فارس، تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

احمدی با اشاره به این که آموزش و پیاده کردن اخلاق در جامعه هدف بعثت پیامبر اسلام بوده است، گفت: زندگی حضرت محمد(ص) در گذشت، رحمت، فروتنی، خدمت به مردم و ساده‌زیستی الگو و نمونه اعلای کسانی است که بخواهند در مسیر خدایی شدن تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: غربی‌ها به دلیل بی‌توجهی به انسانیت و معنویات، به آرامش واقعی دست پیدا نکرده‌اند و از این رو مشکلات بسیاری را برای جامعه بشری، کشورهای اسلامی و به ویژه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده‌اند که تحریم‌های ظالمانه اقتصادی نمونه بارز آن است.

وی با تاکید بر این که سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ در این دوره بر ملت ایران تحمیل شده است، بیان کرد: ملتی که خدایی باشد، در مقابل سختی‌ها مقاومت می‌کند و به تسلیم و سازش تن نمی‌دهد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید که با رای مردم ایران تشکیل شده است تلاش می‌کند بدون چشم‌پوشی از وعده‌های داده شده در حد امکان به مردم خدمت کند.

احمدی با اشاره به این که بخش‌های شهرستان اقلید از لحاظ آب و هوا، موقعیت جغرافیایی، راه‌های ارتباطی و جاذبه‌های گردشگری دارای ظرفیت‌های بالایی هستند، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب تلاش کنیم این ظرفیت‌ها به فعلیت برسد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر این که اتکا به کشاورزی و دامپروری سنتی برای حل مشکل اشتغال کافی نیست، افزود: افزایش محدوده شهرک‌های صنعتی اقلید برای ایجاد ظرفیت‌های لازم در راستای صنعتی شدن این شهرستان، مورد توجه مدیران این استان قرار گرفته است.

وی خواستار تشکیل تعاونی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به منظور جمع‌آوری سرمایه‌های مردم و جذب اعتبارات ملی و استانی در راستای توسعه شهرستان اقلید شد.

استاندار فارس با بیان این که اسکان و یکجانشینی عشایر نباید موجب محرومیت آنان از امکانات و ظرفیت‌های قبلی خود شود، اظهار داشت: اسکان عشایر زمانی مطلوب است که اشتغال آنان تامین شده و شرایط مناسبی برای زندگی‌شان فراهم شود.

احمدی افزود: تلاش می‌کنیم با کمک مدیران این استان در راستای حل مشکلات حقوقی عشایر قدم برداریم.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول