اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور در دیدار سران عشایر خوزستان:

دولت تبعیض حقوق شهروندی عشایر را نمی‌پذیرد/ سران عشایر از نخبگان هستند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت عشایر را فرصت می‌داند، گفت: دولت تبعیض حقوق شهروندی را برای عشایر نمی‌پذیرد.

دولت تبعیض حقوق شهروندی عشایر را نمی‌پذیرد/ سران عشایر از نخبگان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز در دیدار سران عشایر خوزستان در سخنانی با گرامی‌داشت ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: در دولت اصرار و تاکید می‌کنم که حق تقدم اشتغال با نیروهای محلی است.

وی با بیان اینکه با این اقدام، می‌خواهیم کشورمان توسعه یابد افزود: ما باید دست به دست هم دهیم و این کشور را به سمت تعالی و پیشرفت ببریم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مگر ما نخستین کشوری در منطقه نبودیم که نهضت مشروطه را به راه انداخت، اولین انقلاب بزرگ مستقل اسلامی در این سرزمین آغاز به کار کرد و حفظ آزادی از این سرزمین به مشام دیگران رسید.

وی بیان کرد: امروز مبارزه با استکبار این است که کشور را بسازیم و توسعه دهیم، این مبارزه با کشورهای بزرگ است، با شعار و فریاد صرف، مسئله حل نمی‌شود.

روحانی اضافه کرد: برای مقابله و رویارویی با دشمن باید خودمان آماده کرده و برنامه ریزی کنیم، باید کشور را بسازیم.

وی در ادامه صحبت‌های امروز خود تصریح کرد: خوزستان واقعا نگین ایران است، راست گفته‌اند اینجا خوزستان، جنوب عراق جایگاهی است، باید پرچم اهل بیت به اهتزاز درآید.

رئیس‌جمهور ابراز داشت: استانی که عشق به اهل بیت(ع)، یک وحدت عظیم و بزرگی را در این استان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: به حق درست است همه عشایر در این کشور یکپارچه‌اند، غیر از ایران، اسلام و عشق به خاندان رسالت این خطه را به‌هم دوخته و پیوسته است، در ملت ایران کسی را نداریم عاشق اهل بیت نباشد، برادران اهل سنت هم عاشق اهل بیت هستند.

روحانی با اشاره اینکه کشاورزی یعنی حضور عشایر، دامپروری و صنعت هم بر همین پایه و اساس است گفت: اخلاق، فرهنگ و غیرت سنتی را نگه دارید اما شیوه‌های سنتی باید به روز شود.

وی با اشاره به اینکه دولت عشایر را فرصت می‌داند، گفت: دولت تبعیض حقوق شهروندی را برای عشایر نمی‌پذیرد.

رئیس جمهور بیان کرد: دولت یازدهم با وجود اینکه در ابتدای راه قرار دارد اما در حد توان قدم‌هایی را برداشته و برای استان گام‌های بلندتری را برخواهد داشت.

وی تصریح کرد: مصمم هستیم طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری را تا پایان همین دولت به ثمر برسانیم.

روحانی با بیان اینکه احیای کارون به عنوان یک اراده مدنظر دولت است افزود: کارون باید سرزنده و پرنشاط باشد تا خوزستان و ایران زنده باشد.

وی اضافه کرد: در جلسه دیروز با نخبگان تاکید کردم که نخبه تنها به معنای داشتن مدرک دانشگاهی نیست، هر آن کس که برای جامعه مفید است و صاحب تجربه، نخبه است.

رئیس جمهور تصریح کرد: سران عشایر جزو نخبگان جامعه ما هستند، همه باید به عشایر و بزرگان طوایف احترام کنیم.

وی با بیان قرائت آماری از جمعیت عشایری خوزستان که توسط مسئولان استان به دستش رسیده بود گفت: اگر همه آمارها درست باشد تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم و همه باید تلاش کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول