اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین خبر داد

100 فضای بلاتکلیف قزوین در انتظار مجوز مدرسه‌سازی

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین گفت: بیش از 100 فضای آموزشی بلاتکلیف در استان وجود دارد که در انتظار صدور مجوز ساخت است.

100 فضای بلاتکلیف قزوین در انتظار مجوز مدرسه‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یوسف خلیلی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور جمعی از مسئولان در محل دفتر استاندار برگزار شد، با بیان اینکه تعداد زیادی زمین آموزشی در استان بلاتکلیف مانده است، اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از یکصد فضای آموزشی در استان وجود دارد که با دوری از عملکرد سلیقه‌ای در صدور مجوزهای لازم برای احداث مدارس می‌توان مشکلات آن را رفع و نسبت به مدرسه‌سازی در این فضاها اقدام کرد.

وی افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سال 78 به طور رسمی به ثبت رسیده و در این مدت به طور میانگین رتبه نخست تا پنجم را در میان مجامع کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان ادامه داد: سال 91 خیران کشور برای پرداخت مبلغ یک هزار و 84 میلیارد تومان به امر مدرسه‌سازی تعهد کردند که بیش از 80 درصد آن تخصیص یافت.

خلیلی تصریح کرد: خیران استان قزوین نیز سال گذشته پرداخت 22 میلیارد تومان کمک به مدرسه‌سازی را متعهد شدند که امید است این میزان در سال آینده به 27 میلیارد تومان برسد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان خاطرنشان کرد: این مجمع از طریق تبلیغات در رسانه‌ها یا مراجعه حضوری به افراد برای تشویق خیر و جذب آنان تلاش می‌کند.

وی عنوان کرد: یکی از خیران مدرسه‌ساز که در سطح کشور مدارس زیادی ساخته، با ساخت یک باب مدرسه دخترانه و یک باب مدرسه پسرانه به مساحت هفت هزار متر مربع و با پرداخت هفت میلیارد تومان هزینه در مجاورت اداره برق خیابان طالقانی قزوین موافقت کرده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین یادآور شد: به دلیل کمبود مدرسه، تعداد زیادی از مدارس در استان و به ویژه شهرستان البرز دوشیفته شده و با توجه به کاهش بازدهی آموزش و یادگیری دانش‌آموزان در شیفت بعدازظهر، یک شیفته شدن آنها در حال پیگیری است.

خلیلی با اشاره به میزبانی قزوین از رؤسای مجامع کشوری در خردادماه سال آینده از مسئولان استان به ویژه استاندار و امام جمعه قزوین خواستار حضور در این برنامه شد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: تشکیل شورای آموزش و پرورش در مجلس چهارم به تصویب رسیده و برای درگیر کردن مسائل اصلی استان با موضوع آموزش و پرورش تلاش می‌کند؛ چراکه اصلاح جامعه منوط به موفقیت در امر آموزش و پرورش است.

رجب رحمانی با بیان اینکه در دوره فعالیت مجلس هفتم مدرسه‌سازی دستور صریح مقام معظم رهبری بود، ادامه داد: در آن دوره لایحه‌ای مبنی بر اختصاص سه میلیارد و 900 میلیون دلار برای نوسازی مدارس به تصویب رسید که بخشی از آن محقق شد و تحقق بخش باقی مانده نیز باید در مجلس نهم پیگیری شود.

در این نشست آیت‌الله هادی باریک‌بین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، داوود محمدی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی، روح‌الله عباسپور و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی وی، فرمانداران استان، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، حمیدرضا قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان استان قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام/77011/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول