اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مشکلات آب شرب در روستای 5 هزار نفری مازندران

مردم یک روستای 5 هزار نفری در مازندران از آب شرب بهداشتی بی‌بهره‌اند.

مشکلات آب شرب در روستای 5 هزار نفری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، روستای اسلام‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان جمعیتی بیش از 5 هزار نفر دارد که مردم در این سال‌ها از نداشتن آب شرب سالم و بهداشتی در رنج و سختی به سر می‌برند.

این مشکل به تناوب در ماه‏هایی از سال خودنمایی می‌کند و تا به حال مسئولان بسیاری از تاسیسات فرسوده و قدیمی این منطقه بازدید کرده‌اند و قول‏هایی نیز به مردم داده‌اند.

اهالی در همه جلساتی که با نمایندگان مجلس، مسئولان شهرستانی و استانی دیدار دارند این خواسته ثابت خود را بیان می‌کنند ولی با وجود وعده‌هایی که تاکنون داده شده مردم همچنان نشسته‌اند در انتظار این غبار بی‌سوار تا شاید روزی وعده‌ای اشتباها محقق شود.

سه سال پیش در هفته دولت در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ ساخت بزرگ‌ترین شبکه آبرسانی مرکز و شرق مازندران با هدف آبرسانی به هفت روستای این شهرستان بر زمین زده شد که تا این لحظه خبری از نتایج آن در دست نیست.

نکته مهم اینکه هر چند تا به حال بیشترین مشکلات آب در تابستان‌ها بروز می‌کرد اما در 48 ساعت گذشته مردم این روستا از آب شرب محروم بوده‌اند.

یکی از اهالی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میاندرود گفت: اواخر هفته گذشته ابتدا اعلام شد آب شرب روستا به مدت یک روز قطع می‌شود و سپس به شرایط مطلوب ارتقا می‌یابد اما پس از وصل شدن آب بوی نامطلوب گازوئیل و رنگ سیاه آن همه را متحیر کرد.

محمد یوسف‌نیا ادامه داد: مسئولان به فکر مردم نیستند و گاهی احساس می‏شود قول‎های بدون عمل به کاری عادی در برابر مردم تبدیل شده است.

سعید احمدی یکی دیگر از اهالی این شهرستان در این مورد اظهار داشت: آب این روستا در روزهای گذشته غیر قابل شرب و حتی استحمام است و مردم به ناچار به سمت آب معدنی روی آورده‌اند.

وی از مسئولان شهرستانی و استانی برای چاره‎جویی این مشکل درخواست کمک کرد و اظهار داشت: تنها چاه آب شرب این روستا در سال‏های گذشته با رشد جمعیت و وسعت منطقه به داخل مناطق مسکونی راه یافته است.

وی تصریح کرد: استفاده از این آب با توجه به آلودگی آب‎های سطحی و زیر زمین مناطق مسکونی ظلم به مردم است که هیچ کسی پاسخگو نیست.

این شهروند مازندرانی با بیان اینکه مردم از ادامه این روند نگرانند، خواستار رسیدگی مسئولان در این زمینه شد.

به گزارش فارس، وجود مشکلات آب شرب در میاندرود به حدی است که فرماندار میاندرود نیز در جلساتی از این روند انتقاد کرده بود.

 به نظر می‌رسد با ادامه وضعیت نامطلوب آب در روستای فوق نیاز به آبرسانی به مردم با استفاده از تانکر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام/86021/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول