اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قروه:

فرقه‌های تکفیری منبع تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند

امام جمعه موقت قروه گفت: فرقه‌های تکفیری منبع تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند.

فرقه‌های تکفیری منبع تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام حسن رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قروه گفت: شبکه‌های ایرانی که مبلغ وحدت دنیای اسلام هستند به بهانه‌های واهی در تحریم پخش برنامه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه سرمشق ما در برابر این اقدامات تفرقه‌افکنانه، نقشه راهی است که مقام معظم رهبری آن را ترسیم کرده‌اند، افزود: پاسخ ما به این تفرقه‌افکنان این است که هر کس به مقدسات پیروان مذاهب اسلامی توهین کند، نه شیعه است و نه سنی و اصلاً مسلمان نیست.

امام جمعه موقت قروه تامین مخارج این شبکه‌ها را از سوی استکبار جهانی اعلام کرد و ادامه داد: دشمن در عرصه جنگ نرم نیز سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام داده است.

فرقه‌های تکفیری منبع تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند

وی تشکیل گروهک‌های تروریستی را در زمینه تقویت فرقه‌های تکفیری دانست و اظهار کرد: فرقه‌های تکفیری منبع تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند.

خطیب موقت جمعه قروه با اشاره به اینکه هفته وحدت از ابتکارات ارزشمند امام راحل است که موجب همدلی و همبستگی دنیای اسلام شد، گفت: دنیای اسلام امروز کانون توجه همه دنیاست و رسانه‌های دنیا بر روی اتفاقات و رویدادهای این نقطه تمرکز دارند.

امام جمعه موقت قروه گفت: بخش عمده‌ای از برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای به تفرقه‌اندازی مشغولند و با اهانت به مقدسات اهل تسنن و تشیع، سعی در ایجاد اختلاف دارند.

وی با اشاره به قائل ‌بودن مسلمانان به نجات‌بخش بودن دین اسلام برای بشریت در دنیا و آخرت تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند با به چالش کشاندن دنیای اسلام، این شعار را کمرنگ کنند.

رستمی با بیان اینکه دین اسلام و مکتب رهایی‌بخش آن عاری از هرگونه اشکال و کم و کاستی است، خاطرنشان کرد: اینکه برخی‌ها به اسم مسلمانی و به تحریک عده‌ای تکفیری، جنایات انتحاری انجام می‌دهد را نباید به پای اسلام گذاشت.

وی اتحاد مسلمانان را عامل عزت و عافیت مسلمانان و شکست دشمنان برشمرد و افزود: تفرقه موجب شکستن ستون فقرات جهان اسلام می‌شود و به همین دلیل پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) همواره بر وحدت مسلمانان تاکید داشته‌اند.

به گفته رستمی، اتحاد اسلامی ضامن اجرای احکام دینی است و در هر نقطه‌ای که مسلمانی وجود دارد باید خود را مقید به فراگیر کردن اتحاد بداند و در برابر توطئه‌های تفرقه‌افکنانه ایستادگی کند.

وی به تلاش‌های استکبار جهانی برای ارائه چهره‌ای نامطلوب از جمهوری اسلامی ایران در دنیای اسلام تصریح کرد: امروز همه کشورهای اسلامی، ایران را سرمشق خود قرار داده‌اند.

امام جمعه موقت قروه افزود: برگزاری مجامع تقریب مذاهب و کنفرانس‌های بزرگ اسلامی، مبین نقش ویژه ایران اسلامی در تقویت اتحاد است.

امانتداری در حراست از منابع طبیعی لازم است

امام جمعه موقت قروه در ادامه با اشاره به هفته هوای پاک گفت: دنیا و منابع طبیعی موجود در آن امانتی در دست انسان‌هاست که باید تلاش کنیم امانتدار خوبی باشیم.

رستمی اسلام را دین برگزیده الهی در زمینه تعالیم آموزنده برای بشر معرفی کرد و افزود: ذکر برخی نکات در زمینه حفاظت از محیط زیست در این تعالیم بیانگر لزوم توجه انسان به محیط زیست خود است.

وی تاکید کرد: همه باید در کنار دستیابی به منافع اقتصادی از محل منابع طبیعی، در حفظ و پایداری این منابع خدادادی کوشا باشند.

فداییان اسلام الگوی عزت‌مداری هستند

خطیب موقت جمعه قروه در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت گروه فداییان اسلام گفت: این شهدای گرانقدر الگوی عزت‌مداری ایران اسلامی هستند.

رستمی در پایان خدمات شایان این شهدا به ویژه شهید نواب صفوی را در ملی شدن صنعت نفت ارزنده دانست و افزود: مقاومت این شهدا در برابر استکبار، منافع معنوی و اقتصادی را برای ملت ایران رقم زد.

انتهای پیام/79009/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول