اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد از صدور پیام تسلیت برخی از اعراب برای مرگ شارون

امام جمعه تبریز: حوادث تروریستی عراق و سوریه زیر سر آمریکا است

امام جمعه تبریز از صدور پیام تسلیت امارات، قطر و آذربایجان به خاطر مرگ شارون اظهار تأسف کرد و در خصوص حوادث منطقه گفت: اکثر جنایت‌های اتفاق افتاده در عراق، لبنان و سوریه توسط تروریست‌ها وهابی و زیر سر آمریکا است.

امام جمعه تبریز: حوادث تروریستی عراق و سوریه زیر سر آمریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر اظهار کرد: استکبار جهانی به دنبال اختلاف قومیتی، شیعه و سنی و ملیت‌ها در کشورهای اسلامی است.

اتحاد مسلمانان رمز اضمحلال ظالمان و استکبار جهانی است

وی با بیان اینکه وحدت رمز پیروزی مسلمانان است، افزود: اتحاد مسلمانان رمز اضمحلال ظالمان و استکبار جهانی است.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: سیاستمداران استعمارگر و سردمداران نظام سلطه به خوبی به این موضوع واقف بوده و تمام تلاش خود را می‌کنند تا به نوعی مانع از اتحاد مسلمین در اقصی نقاط عالم شوند.

وی گفت: شکل‌گیری هویت یکپارچه اسلامی، پایانی بر سیطره سیاسی و اقتصادی غرب و آمریکا بر ممالک اسلامی خواهد بود.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: در این زمینه امروز بیش از هر زمان دیگری جهان اسلام به وحدت و یکپارچگی نیاز دارد.

آمریکا به دنبال فرقه‌تراشی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این که تفرقه، فرقه‌تراشی و فرقه‌سازی استراتژی آمریکا در جهان اسلام است، افزود: آمریکا می‌خواهد از این طریق به اهداف استعماری و استکباری خود در کشورهای مسلمان دست یابد.

وی اضافه کرد: ابزار آمریکا و کشورهای غربی برای دامن ‌زدن به اختلاف در جهان اسلام نیز ایجاد اختلاف در بین قومیت‌ها و ملیت‌ها، دفاع از حکومت‌های طرفدار غرب در سرزمین‌های اسلامی، حمایت از جریان‌های سطحی‌نگر در دنیای اسلام از جمله تکفیری‌ها، فرقه‌سازی در دنیای اسلام نظیر بهاییت در بین شیعیان و وهابیت در بین پیروان اهل تسنن، تحریک قومیت‌ها، شبهه‌افکنی و بزرگ‌نمایی اختلافات است.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: استکبار اگر بتوانند مقاصد و راه‌های اشاره شده را در دنیای اسلام پیاده کند مسائل اندلس پیش خواهد آمد.

عمده دشمنی استکبار با ایران به خاطر اسلام است

آیت الله شبستری تصریح کرد: عمده دشمنی استکبار با ایران به خاطر مذهب و اسلام است و مسائل هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست و دشمنان مخصوصا آمریکا سعی می‌کند تفکر اسلامی را از بین ببرد چون بیداری اسلامی به وجود آمده در دنیا آنان را به وحشت انداخته است.

وی همچنین گفت: اکثر جنایت‌های اتفاق افتاده در عراق، لبنان و سوریه توسط تروریست‌ها وهابی و زیر سر آمریکا است.

اتحاد، برگ برنده مسلمانان مقابل استکبار است

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه اتحاد، برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌های استکبار جهانی است، خاطر نشان کرد: نمونه‌ای کامل از وحدت بین پیروان مذاهب شیعه و سنی و قومیت‌های مختلف دنیای اسلام در نظام جمهوری اسلامی ایران دیده می شود که به برکت انقلاب اسلامی، رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری حاصل شده است.

وی اظهار کرد: نمونه عملی این وحدت اسلامی در ایران نیز در هشت سال دفاع مقدس دیده شد که پیروان شیعه و سنی برادروار در کنار یکدیگر برای دفاع از کیان نظام اسلامی در مقابل دشمن مشترک ایستاده بودند.

آیت‌الله  شبستری خاطر نشان کرد: سیاستمداران استعمارگر به خوبی می‌دانند که اگر هویت یکپارچه‌ جهان اسلام شکل بگیرد، راه بر سیطره‌‌ آنان بسته می‌شود، بنابراین قدرت‌های استکباری اکنون به نقطه‌ای از تقابل با جهان اسلام رسیده‌اند که می‌خواهند با تفرقه بین مسلمانان، آنان را به جان هم بیندازند.

امام جمعه تبریز ضمن هشدار این مطلب که رژیم صهیونیستی و آمریکا با تقویت بیشتر فرقه وهابیت به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند، گفت: مسلمانان  چه شیعه و سنی باید مراقب باشند و بهانه دست دشمن ندهند.

وی تصریح کرد: مطمئنا در جامعه‌ای که اعتقاد دینی حاکم باشد همواره نقشه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز ولادت امام جعفر صادق (ع) به گوشه‌های از زندگانی رئیس مذهب جعفری اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) در همه علوم سرآمد دانشمندان جهان است.

‌آیت الله مجتهد‌شبستری با اشاره به فضایل اخلاقی و علمی آن امام همام عنوان کرد :امام جعفر‌صادق (ع) در تبیین و ترویج معارف شیعه نقش بسزایی داشتند و پیروان مکتب جعفری باید اهتمام بیشتری در فراگیری و عمل به این معارف داشته باشند.

آیت الله شبستری با توجه به فرارسیدن 27 دی، سالروز شهادت نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر، نقش فداییان اسلام در پیروزی انقلاب اسلامی را بارز دانست.

وی گفت: فداییان اسلام در عصر خفقان و ظلمت علم اسلام را برپا کرده و تا پای جان برای دفاع از ارزش‌های اسلامی ایستادگی کردند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به هلاکت شارون قصاب صبرا و شتیلا گفت: اقدامات ضد بشری شارون بسیار زیاد بوده و یکی از بدنام‌ترین سران رژیم صهیونیستی بود.

وی از صدور پیام تسلیت سران امارات، قطر و جمهوری آذربایجان به خاطر مرگ این گرگ‌ خونخوار اظهار تأسف کرد.

انتهای پیام/60002/ج40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول