اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب:

گروه‌های تکفیری عمال استکبارند/ انتقاد از فتاوای‌ وهابی‌ها در دفاع از تروریسم

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه گروه‌های تکفیری عمال استکبارند، گفت: صحیح نیست کسانی که در مقام افتاء قرار دارند حکم به تکفیر شیعیان بدهند در حالیکه نمی‌توان هیچ مسلمان اهل قبله‌ای را کافر دانست.

گروه‌های تکفیری عمال استکبارند/ انتقاد از فتاوای‌ وهابی‌ها در دفاع از تروریسم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران وحدت را در جهان اسلام ترویج و تبلیغ کرد.

وی افزود: اختلاف نظری که میان پیروان مذاهب گوناگون اسلامی از جمله شیعه و سنی وجود دارد، امری طبیعی است ولی این اختلافات نباید منجر به جنگ و خونریزی شود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه رهبری و مراجع تقلید بر پرهیز از اهانت به مقدسات سایر مسلمانان تاکید دارند، عنوان داشت: گروه‌های تکفیری امروز به بزرگ‌ترین دشمن جهان اسلام تبدیل شده‌اند و عامل استکبار هستند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) و قرآن تعالیمی دارند که امروز دقیقاً بر خلاف آنها توسط گروه‌های تکفیری عمل می‌شود؛ برخی از آنها در مقام مفتی دینی، فتوا می‌دهند که باید شیعیان را به قتل رساند.

محمدی عراقی با تاکید بر پرهیز از هرگونه اقدامی که منجر به تحریک آنها برای کشتار شیعیان شود، خاطرنشان کرد: افرادی که چنین عملی انجام می‌دهند در این جنایات شریک خواهند بود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حرمت ایجاد تفرقه میان مسلمانان را مورد توجه قرار داد و افزود: اخلاق اسلامی مبتنی بر ادب و احترام متقابل بوده و باید همه مسلمانان به آن التزام عملی داشته باشند.

وی افزود: صحیح نیست کسانی که در مقام افتاء قرار دارند حکم به تکفیر شیعیان بدهند در حالیکه نمی‌توان هیچ مسلمان اهل قبله‌ای را کافر دانست.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه راهبرد دشمنان اسلام ایجاد اختلاف است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام و با خون شهدا راه خود را در جهان باز کرد و افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را شکست به طوری که جوانان حزب‌الله توانستند این ارتش قدرتمند را در جریان جنگ‌های 33 و 22 روزه به ذلت بکشانند.

وی عنوان داشت: دنیای استکبار برای مقابله با انقلاب اسلامی به تشدید توطئه اختلاف میان مسلمانان می‌پردازد تا ارتش رژیم صهیونیستی از بابت امت واحده اسلامی خیالی آسوده داشته باشد؛ فلسفه هفته وحدت این است که بتوانیم با استفاده از نورانیت و برکت میلاد حضرت محمد(ص) عظمت و مجد مسلمانان را بار دیگر متجلی کنیم.

انتهای پیام/78004/ت30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول