اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالک در گفت‌وگو با فارس:

اظهارات رئیس جمهور در مورد آب رودخانه کارون اشتباه تفسیر می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اظهارات رئیس جمهور در مورد آب رودخانه کارون اشتباه تفسیر می‌شود.

اظهارات رئیس جمهور در مورد آب رودخانه کارون اشتباه تفسیر می‌شود

حجت‌الاسلام احمد سالک‌کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه موضوع احیای زاینده‌رود بخشی‌نگری نیست، اظهار کرد: آب یک مقوله ملی و نعمت است که خداوند متعال آن را مایه حیات همه موجودات عالم قرار داده است.

وی با بیان اینکه هر دولتی که بر سرکار می‌آید باید مدیریت آب کشور برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت را در نظر بگیرد، ادامه داد: مدیریت بر منابع آبی کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان دو مقوله مهم در مورد زاینده‌رود ادامه داد: ابتدا مدیریت واحد بر زاینده‌رود که بیش از 370 کیلومتر است در قالب یک هیئت کارشناسی باید اعمال شود که ضرورت این مسئله در استان موجود است و دیگر اینکه در مورد مسائل و مشکلات مربوط به حوزه خشکسالی در منطقه مطالعات تحقیقاتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اگر اصفهان دچار مسائلی همچون خشکسالی شد چه باید کرد، گفت: برای برون‌رفت از مسائل خشکسالی و مطالبی در این رابطه باید 2 اتفاق مهم رخ دهد، اول اینکه خداوند متعال نزولات آسمانی خود را نازل کند و دوم اینکه اولویت‌بندی برای تامین آب شرب مردم در دستور کار قرار گیرد.

سالک‌کاشانی با بیان اینکه از اولویت‌های مهم تامین آب شرب مردم است، تصریح کرد: دکتر روحانی نظرشان این بوده که آب شرب مردم از طریق کارون تامین شود و این اظهارنظر بدان معنا نیست که استان‌های هم‌جوار خوزستان نمی‌توانند از آب کارون یا جای دیگر برای مصارف شرب استفاده نکنند.

انتهای پیام/63023/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول